Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus slutar men Bank ID

Mycket obehagligt med Instantor �� inte ok att de ska gräva i ens konton ��

Vad är problemet? Informationen används ju för att kunna göra ett bättre kreditbeslut, vilket är positivt både för konsumenten, då konsumenter med dåliga återbetalningsmöjligheter nekas lån, och för långivaren i form av mindre kreditförluster. Går du in på banken och ska ha ett lån görs i stort sätt samma check på ditt konto....

En dum fråga bara,skulle detta innebära att det skulle bli svårare för nya att låna bara för att man byter ut det gamla Bank-Id inloggnings systemet?.

Jo...men varför ska de ha tillgång till våra konton,det är väl ändå genom kreditupplysningen som avgör,eller tänker jag fel??

Okey så detta kan bli svårare för ny kunder.Dom som klarar sig är dom som loggar in på det gamla sättet med "Epost och eget Lösenord"?.

Senast ändrad:
Jo...men varför ska de ha tillgång till våra konton,det är väl ändå genom kreditupplysningen som avgör,eller tänker jag fel??

Okey så detta kan bli svårare för ny kunder. Mjo nu är jag med på noterna hur du tänkte.Ja det kanske blir på det sättet en ny och bättre koll på om man får låna eller inte.Men du tänker också rätt,kan jag nog tycka faktiskt.Har du inte möjlighet att logga in på det gamla sättet?,eller är det så att du är på väg att bli ny kund hos dom,dvs låna för första gången av dessa 2 aktörerna "Vivus och Onea"?.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp