Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus- skickas något hem?

Tack, jag förstår men önskar gärna få ett exempel med siffror om det är okej :) ? Ja, det stämmer de har sjuka avgifter, räntor o för lite amortering. Om jag får fråga hur stor var lånet och hur mkt blev det hos Inkasso samt månadsbetalning enligt avbetalningsplan
När skulden gick till Gothia var den på ca 20 000 kr, de ville ha lägst 3000 kr, helst 4000 kr men jag lyckades förhandla till 1200 kr/mån (tackar Gud än idag att hon jag pratade med var verkligen jättebra). Hon jag pratade med varnade mig att skulden knappt kommer minska men hon höll med mig att bättre att betala det jag kan än hamna hos Kf.
Så jag började med 1200 kr. Under pandemin sänkte de till 600 kr/mån. De erbjöd fryst ränta om jag kunde betala 1000 kr/mån. Så from denna månad ska jag betala 800 kr/mån och fryst ränta. Skulden är nu på ca 16 000 kr.

När skulden gick till Gothia var den på ca 20 000 kr, de ville ha lägst 3000 kr, helst 4000 kr men jag lyckades förhandla till 1200 kr/mån (tackar Gud än idag att hon jag pratade med var verkligen jättebra). Hon jag pratade med varnade mig att skulden knappt kommer minska men hon höll med mig att bättre att betala det jag kan än hamna hos Kf.
Så jag började med 1200 kr. Under pandemin sänkte de till 600 kr/mån. De erbjöd fryst ränta om jag kunde betala 1000 kr/mån. Så from denna månad ska jag betala 800 kr/mån och fryst ränta. Skulden är nu på ca 16 000 kr.
Och innan dess betalade du ca 4tkr till Vivus right?
Ja, jag ser. Ibland är det bättre att förhandla med Inkassobolagen än lånegivare. Risken finns då att Gothia tex börjar ta Bisnode.

Och innan dess betalade du ca 4tkr till Vivus right?
Ja, jag ser. Ibland är det bättre att förhandla med Inkassobolagen än lånegivare. Risken finns då att Gothia tex börjar ta Bisnode.
Till Vivus betalade jag ca 2500-2700 kr om jag inte minns helt fel och bara ca 140 kr var amortering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp