Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus- skickas något hem?

Det enda jag fick hem när jag hade dessa ockrare var påminnelse och "inkasso" (de fejkar eget inkasso som är totalt värdelöst).
Allt annat kom på mejl och sms.

Allt sköts elektroniskt numera, även påminnelserna och så vidare. Detta sedan en tid tillbaka.

Det enda jag fick hem när jag hade dessa ockrare var påminnelse och "inkasso" (de fejkar eget inkasso som är totalt värdelöst).
Allt annat kom på mejl och sms.
Hur är deras inkasso och amorteringsplaner? Är de hårda? Minst att betala?

Mailade med deras ”kundtjänst” och enligt dem så skickas första fakturan hem. Enligt ett annat svar jag fick var det inte så..

Mailade med deras ”kundtjänst” och enligt dem så skickas första fakturan hem. Enligt ett annat svar jag fick var det inte så..
Min sambo har vivus och jag hjälper henne med betalningarna så vi går igenom all post tillsammans. Vi är 31 dagar sen med inbetalning till Vivus, men inte har det kommit något per post för det.
Kundtjänsten har även sagt att allting sker elektroniskt numera så då utgår jag från det.

Hur är deras inkasso och amorteringsplaner? Är de hårda? Minst att betala?
Deras inkasso finns inte på riktigt, det står så i deras brev men när man ber om att få avbetalningsplan så går det inte. Först efter ett år av förlängning av lånet fick jag avbetalningsplan. Men de är stenhårda! Jag har släppt mitt Vivus (till slut) och det skickades till Gothia. Där fick jag avbetalningsplan. Ångrar inte en sekund.

Deras inkasso finns inte på riktigt, det står så i deras brev men när man ber om att få avbetalningsplan så går det inte. Först efter ett år av förlängning av lånet fick jag avbetalningsplan. Men de är stenhårda! Jag har släppt mitt Vivus (till slut) och det skickades till Gothia. Där fick jag avbetalningsplan. Ångrar inte en sekund.
Tack! Men de blev det väldigt stort belopp? Nästan dubbelt så mycket? Kanske är det deras strategi.

Tack! Men de blev det väldigt stort belopp? Nästan dubbelt så mycket? Kanske är det deras strategi.
Har haft så många olika snabblån men Vivus toppar listan på det sämsta bolaget. Aggressiv kundtjänst, svindyr avgift för att förlänga lånet etc etc, sämre än sämst! Finns trådar om Vivus här om du vill läsa.

Nu känns det som att Lumify har blivit det nya Vivus. Hann tack och lov betala av mitt Lumify.

Har haft så många olika snabblån men Vivus toppar listan på det sämsta bolaget. Aggressiv kundtjänst, svindyr avgift för att förlänga lånet etc etc, sämre än sämst! Finns trådar om Vivus här om du vill läsa.

Nu känns det som att Lumify har blivit det nya Vivus. Hann tack och lov betala av mitt Lumify.
Tack, jag förstår men önskar gärna få ett exempel med siffror om det är okej :) ? Ja, det stämmer de har sjuka avgifter, räntor o för lite amortering. Om jag får fråga hur stor var lånet och hur mkt blev det hos Inkasso samt månadsbetalning enligt avbetalningsplan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp