Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus och Onea skickade till KFM.

Myra hur länge har du haft ditt lån Hos Vivus? Börjar det närma sig 12 månader som du har förlängt eller är det långt därifrån? Jag fick min avbetalningsplan hos dem då jag förlängt 12 månader och det var först efter när jag fått avbetalningsplan hos Onea som Onea mejlade mig och erbjöd. Mejllade då Vivus och sa att jag fått avbetalningsplan hos Onea och ville ha samma villkor hos dem räntefritt och avgiftsfritt på 12 månader och då var det inga problem. Månaden innan ringde jag Vivus och grät i telefonen då ekonomin var rent åt helvete med alla förlängningar och avbetalningsplaner men de regerade på det som att jag hade mig själv att skylla som tagit lån hos dem. ALDRIG MER VIVUS FÖR MIG!!

Nu ska jag förlänga för tredje gången, så lånet är tyvärr inte så gammalt! Förra året hade jag lån hos dem och de vägrade att flytta förfallodatumet med 6 dagar då jag skulle fått lättare att betala. Alltid hot om Kfm och dryga svar. Då så jag som du aldrig mer Vivus men nu var det verkligen kris och jag var full medveten vad som komma skall men hittade ingen annan utväg. Jag vill inte ta ifrån det egna ansvaret som är helt och hållet mitt men de urskiljer sig från alla andra på två punkter, beviljar lån till sådana som inte borde få lån samt är totalt oresonabla efteråt.
Jag antar att de läser i detta Forum men tror aldrig att jag sett att de gett sig till känna. Deras förlängningsavgifter utan att lånet minskar är dagens slaveri för ekonomisk utsatta.

Tror också att de läser här som så många andra långivare. De vet att de har oss fast i förlängningsfällan och att vi inte kan göra något åt det annat än att förlänga och förlänga. Trots att de skriver i sina villkor att de kan bevilja avbetalningsplan vet jag ingen som lyckats få det med hänvisning till deras villkor.:mad::mad::mad:

Har fått mail om att höja lånet och då få fria förlängningar. Man vill bara kräkas. Jag har också betalat så mycket i förlängningar genom åren att jag mår illa av det.

tigerkatten007 när skickade de till Kfm? Är det för att du inte betalade förlängning?

De skickade för att jag inte betalat förlängningar. Orkade inte slava mer.

Jag ser fram emot att bli av med de men vet inte med vilka medel.

Usch vad jobbigt!!! Men det kanske är så att om man kan ta en anmärkning så betalar man av bara den faktiska summan som lånet uppgår på... Men som sagt läste här att ngn bestridit, hoppas den personen berättar vad som hände sedan.

Om jag får en anmärkning så är det dödsstöten. Jag ska noggrant gå igenom alla detaljer om räntor och dylikt så får vi se hur det slutar...

Man behöver omänsklig kraft att orka kämpa med en del fordringsägare. Tar helt absurt mycket tid av mitt liv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp