Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus och Onea skickade till KFM.

Har fått mina lån hos Onea och Vivus skickade till KFM. Jag tycker ju att räntesatsen genom åren är helt bedrövliga och att de genom åren nästan uppmanat till att förlänga lånen.
Är det någon som bestridit deras räntor och annat? Orkar man?

Just Vivus har ett bedrövligt system om man jämför med andra långivare eftersom de inte låter lånet gå till Inkasso utan vill att man förlänger det vilket gör att lånet inte minskar. När skickade dem dit lån till Kfm? För om man inte förlängt i tid så ringer dem några gånger och efter ca 20 dagar får man ett mejl från deras s k "Inkasso" om att man är sen. Jag är sen nu och måste denna veckan förlänga med 2000 kr!

Hur kan man ens få ta sådana avgifter? Det är ju makabert!

Man blir så van i vår situation så man tänker inte hur illa det är längre. Men känn efter, 2000(!!!!) kronor... Det är hysteriskt mycket i förlängningsavgift per månad. Vansinne!!!! Det finns inga ord. Om åtminstone summan räknats av skulden också, men icke! Inte ens en del, ingenting.

4finance har ingen skam i kroppen, världens vidrigaste bolag!

Precis därför vill man så gärna gå vidare med sitt ärende. Men av rädsla och brist på ork så avstår man som vanligt :|

Vet inte hur många mail jag har med erbjudande om förlängningar och särskilt om fria förlängningar om man höjer lånet. Jag blir så arg på mig själv och på de.

Det verkar variera vilka som får det och vilka inte. Jag är dock mest upprörd över räntorna och förlängningarna.

Vet inte hur många mail jag har med erbjudande om förlängningar och särskilt om fria förlängningar om man höjer lånet. Jag blir så arg på mig själv och på de.

Vad är fria förlängningar?
Jag undrar hur lång tid efter förfallodatum skickade Vivus dit lån till Kfm?

Tror jag läste nånstans här i Forumet att ngn hade bestridit just lån från Vivus som hade gått till Kfm!

Systemet med förlängningar är det mest avskyvärda med smslån jag vet hade vid någon tidpunkt lån hos alla som erbjöd lån med förlängning och betalade ofantliga summor till dessa bolag som jag aldrig fick tillbaka. Värst av dem är Vivus som inte erbjuder delbetalning av sina lån utan att du samtidigt förlänger. Du kan ju inte heller flytta fram förfallodagen på ditt Vivuslån erbjöd dem dubbelt en gång dvs ville ha betalningsfri månad för att betala dubbelt månaden efter men det blev tvärt nej. De är totalt orubbliga för merparten av sina låntagare.

Jag drömde inatt att de ringde mig och erbjöd avbetalning, jag blev så glad... och så besviken när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm :( Så 1995 kr ska in till dem den här veckan! Känns som att ta två tusenlappar och slänga dem i papperskorgen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp