Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus - när säger dom upp krediten?

om de skulle skicka det till kronofogden hur lång tid har man då på sig att betala ? Någon som vet antalet dagar som det kan vara?

För 3 år sen skicka dom mitt vivus lån direkt till kronofogden. Andra gången tog det ca 1år. Nu har dom ju inget eget inkasso bolag längre utan det hamnar hos gothia där man brukar få hyfsade avbetalningsplaner...

För 3 år sen skicka dom mitt vivus lån direkt till kronofogden. Andra gången tog det ca 1år. Nu har dom ju inget eget inkasso bolag längre utan det hamnar hos gothia där man brukar få hyfsade avbetalningsplaner...
Alltså dom skrev idag vi har inte lämnat till Gothia!
Blir galen på detta fått från Gothia avbetalningsplan som Onea skickat!
Ska ta kopia o skicka till Onea men dom säger att dom inte har Gothia!
Är förvirrad nu!

Fota planen och maila Onea?

Låter helknäppt. Man blir ju nästan mörkrädd. :eek:

Tyvärr tror jag att dom vet exakt vad dom håller på med.
Betalade av Vivus förra veckan och fick idag en påminelse! Ringde dom och otroligt svarade en trevlig kille där! Han sa att det fattades 1,04 kr på skulden haha men skrev av den kronan så nu är jag av med dom!

Jag har en kredit hos vivus,fick avbetalningsplan hos dom. Men pga sjukdom missade jag denna månadens avi. 3 dagar efter förfallodag så får jag mail att krediten är uppsagd och ska betalas in i helhet. Om inte så kan den komma att skickas till kf.
Hur vet man att dom skickar till kf? Ni som säger att er skuld hamnat hos ex Gothia ,hur gick det till? Tacksam för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp