Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus - när säger dom upp krediten?

mitt onea och Vivus lån förföll i slutet av december. Nu hotar båda med KF om jag inte betalar in 4000 till vivus och 6000 till onea. Jag ska betala tillbaka när skatteåterbäringen kommer i början av april men vågar man vänta tills dess? Kommer då vara över 3 månader sen. Är det någon här som fått sitt lån skickat till KF direkt utan att det gått till något riktigt inkassobolag först? Och inte deras egna påhittade inkasso. Vad tycker ni jag ska göra? Vågar jag vänta eller ska jag betala det dom kräver för att få lugn tills jag kan betala hela skulden? Hjälp!!

Det verkar vara både och... vill minnas att de har skickat en del medlemmar till kfm och andra till Gothia eller Svea.

Pratade med dem för ca 10 dagar sedan och de sa antingen betalar du 10 000 kr eller så skickar vi till Kfm, och jag frågade uttryckligen om de inte först skulle skicka till annat inkasso men de sa nej.

Har inte fått ngt fr Kfm än... jag hoppas att de skickar till ett annat inkasso men som sagt de sa att de inte skulle göra det.

Mitt gick till Gothia för två veckor sedan och jag har inte fått någon anmärkning om missbrukad kredit så jag tror inte det Är någon fara, men visst jag kan ju inte garantera något :)
fortf ingen anmärkning om missbrukad kredit? är så himla rädd att få det.

Vad exakt vill du ifrågasätta på ett lånforum där de flesta sitter i skiten pga snabblån... Antar att du är medlem här bara som tidsfördriv och för att det är trevligt och att du OM du ngn gång behöver låna så kan du alltid betala i tid... grattis :) Eller är det lånevillkoren du vill ifrågasätta? Att de lånar ut 5000 kr men du ska betala tillbaka 25 000 kr?
Man undrar ju vad Adde 87 är ute efter jag ser det som ett hån mot oss och det gör mig förbannad! Tycker man får konstiga o lite kränkande svar av flera här på forumet! Verkar som man medvetet gör sig dum och inte verkar förstå vad man menar! Allt för att man ska verka dum! Nej nu stänger jag ner här för ett tag börjar bli trött på en del även Lasseman är oförstående vid frågor o svarar lite kort halvspydigt som att man vore dum i huvudet! Vilket gör mig ännu räddare för fogden om det är så omänskliga dom är!
Tack för mig på ett tag!
Lycka till med ditt Kram❤️❤️

Ja vilket jäkla hån man blir förbannad dumförklarar oss
och sen försöker släta till det med Nej ja menar inte så... haha. Inget att bry sig om... bara tänka att hen inte vet bättre.

Man undrar ju vad Adde 87 är ute efter jag ser det som ett hån mot oss och det gör mig förbannad! Tycker man får konstiga o lite kränkande svar av flera här på forumet! Verkar som man medvetet gör sig dum och inte verkar förstå vad man menar! Allt för att man ska verka dum! Nej nu stänger jag ner här för ett tag börjar bli trött på en del även Lasseman är oförstående vid frågor o svarar lite kort halvspydigt som att man vore dum i huvudet! Vilket gör mig ännu räddare för fogden om det är så omänskliga dom är!
Tack för mig på ett tag!
Lycka till med ditt Kram❤️❤️
Nej tycker absolut inte att du ska stänga ner, vill ha dig kvar! Redan många har försvunnit pga den hårda jargongen och det är inte bra, det här Forumet kommer förvandlas till Flashback annars...

Så stanna kvar, vi är fler än "dem"
PS. Det är lassemans charm att ibland vara kort i tonen, det har jag lärt mig.

Vad exakt vill du ifrågasätta på ett lånforum där de flesta sitter i skiten pga snabblån... Antar att du är medlem här bara som tidsfördriv och för att det är trevligt och att du OM du ngn gång behöver låna så kan du alltid betala i tid... grattis :) Eller är det lånevillkoren du vill ifrågasätta? Att de lånar ut 5000 kr men du ska betala tillbaka 25 000 kr?
Tycker bara inte att man ska gnälla på villkoren i efterhand. Skitsamma det här leder inge vart.

Nej tycker absolut inte att du ska stänga ner, vill ha dig kvar! Redan många har försvunnit pga den hårda jargongen och det är inte bra, det här Forumet kommer förvandlas till Flashback annars...

Har förstått Lassemans d

Har förstått Lassemans sk ”charm” men om man jobbar på kronofogden kan man visa lite mer medmänsklighet bävar ännu mer för att ha med fogden att göra om alla är så där korta o empatilösa i tonen som han är!
Kram på dig❤️❤️

Har förstått Lassemans sk ”charm” men om man jobbar på kronofogden kan man visa lite mer medmänsklighet bävar ännu mer för att ha med fogden att göra om alla är så där korta o empatilösa i tonen som han är!
Kram på dig❤️❤️

Han skriver här i egenskap av privatperson och inte å myndighetens vägnar, så du behöver nog inte vara orolig. De flesta på KFM är artiga och sympatiska typer, betydligt trevligare att ha att göra med än inkassobolag och långivare.

Har förstått Lassemans d

Kram på dig❤️❤️
Så har jag också uppfattat det, alla här som har haft med kfm att göra i mkt större utsträckning än jag har mest positiva saker att säga om bemötandet de fått.
Kram

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp