Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus - när säger dom upp krediten?

mitt onea och Vivus lån förföll i slutet av december. Nu hotar båda med KF om jag inte betalar in 4000 till vivus och 6000 till onea. Jag ska betala tillbaka när skatteåterbäringen kommer i början av april men vågar man vänta tills dess? Kommer då vara över 3 månader sen. Är det någon här som fått sitt lån skickat till KF direkt utan att det gått till något riktigt inkassobolag först? Och inte deras egna påhittade inkasso. Vad tycker ni jag ska göra? Vågar jag vänta eller ska jag betala det dom kräver för att få lugn tills jag kan betala hela skulden? Hjälp!!
Var i samma sits som dig

Läser ni inte vad ni skriver på? Ingen har tvingat er att låna.
Kan hålla med dig! Dessa lån är ofta tagna i panik och som en dålig sista utväg! Det vi menar är beteendet och dom behöver inte vara hotfulla!
Inga moral predikningar tack!!det måste du väl själv förstå att dessa lån är ofta en nödlösning och varför måste dom bemöta folk dåligt!
Tror nog vi alla förstår att skulder ska betslas och att dom vill ha betalt!
Fast nu handlade väl inte inlägget om att vi inte vet vad vi skriver på!! Trodde man skulle stötta här behöver inte dina inlägg som uppfattas lite sarkastiska

tack för svar!

Vet mycket väl om vad man har lånat av för företag men sitter man i en svår sits var detta enda lösningen. Nu undrar jag bara vad som har hänt för er andra och behövde råd.

Kan hålla med dig! Dessa lån är ofta tagna i panik och som en dålig sista utväg! Det vi menar är beteendet och dom behöver inte vara hotfulla!
Inga moral predikningar tack!!det måste du väl själv förstå att dessa lån är ofta en nödlösning och varför måste dom bemöta folk dåligt!
Tror nog vi alla förstår att skulder ska betslas och att dom vill ha betalt!
Fast nu handlade väl inte inlägget om att vi inte vet vad vi skriver på!! Trodde man skulle stötta här behöver inte dina inlägg som uppfattas lite sarkastiska
Nej jag menar inge illa, jag tycker bara man ska ha ett egetansvar också. Jag tycker att snabblånen borde förbjudas, det va någon skribents sambo som sa, "vem fan lånar 2000:-" jag kan faktiskt hålla med där. Det ska väl inte bara va ryggdunkningar, man måste väl få ifrågasätta lite också. :)

Nej jag menar inge illa, jag tycker bara man ska ha ett egetansvar också. Jag tycker att snabblånen borde förbjudas, det va någon skribents sambo som sa, "vem fan lånar 2000:-" jag kan faktiskt hålla med där. Det ska väl inte bara va ryggdunkningar, man måste väl få ifrågasätta lite också. :)
Ja självklart men tror ingen tar vivus eller onea om det inte är kris! Klart ingen tvingar till att ta lån! Men som du säkert också förstår är det många här som har eller hade ett spelberonde och för att klara livhanken och fixa andra skulder o räkningar tar man dessa skitlån som sista utväg! Och då är man glad bara man får lånet! Vi är nog många som gjort så och därför lånar vi av dessa skitbolag det trodde jag du var medveten om! Och då sparkar man ytterligare på folk som redan ligger genom att vara otrevliga o hotfulla!
Det var så jag menade med inlägget och inget annat fattar väl att inget tvingat mig eller andra att ta lån!!

tack för svar!

Vet mycket väl om vad man har lånat av för företag men sitter man i en svår sits var detta enda lösningen. Nu undrar jag bara vad som har hänt för er andra och behövde råd.
Förstår dig fullkomligt gjort precis samma sak och vi är nog inte ensamma därav fattar jag inte @Adde87 inlägg man blir bara ännu mer bedrövad och det behöver man inte räcker med allt skit som är ändå!

tack för svar!

Och detta forum är till för råd o tips inga moralpredikningar det är det sista vi behöver! Är fullt medvetna ändå över våran sits och behöver inte dessa inlägg!
Blir irriterad man ber om
Tips o råd och får detta slängt i ansiktet

Vad exakt vill du ifrågasätta på ett lånforum där de flesta sitter i skiten pga snabblån... Antar att du är medlem här bara som tidsfördriv och för att det är trevligt och att du OM du ngn gång behöver låna så kan du alltid betala i tid... grattis :) Eller är det lånevillkoren du vill ifrågasätta? Att de lånar ut 5000 kr men du ska betala tillbaka 25 000 kr?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp