Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus - när säger dom upp krediten?

Idag har Vivus brutit tystnaden. har fått både sms och mejl om att krediten är uppsagd men att de vill hitta en lösning tillsammans med mig....

Om jag ringer dem och ber om avbetalningsplan så är jag helt säker på att OM de ö h går med på det kommer de att kräva att jag betalar några tusen direkt innan de kan bevilja avbetalningsplan. Och kan inte ens betala 500 kr! Har som jag skrev tidigare 3 förelägganden som jag skrivit på och det är bara 6 dagar kvar.
Har också Svea 3000 kr förfallodatum 31/1, den 14/2 går det til Kfm och det får inte hända!

Så jag sitter just nu och funderar hur jag ska göra med Vivus... måste dra ut på samtalet men samtidigt är jag rädd att de skickar till Kfm och det handlar om mycket pengar, kommer inte fixa det om allt ska betalas på en gång, 17 000 kr + ränta för 2 månader
Avvakta om du inte kan betala. Det kommer ta någon månad till sedan skickar dom till Gothia Inkasso. Så får du ta diskussionen där istället. Deras egna ”inkasso” är inte inkasso utan bara ett sätt att försöka driva in pengarna själva.

Avvakta om du inte kan betala. Det kommer ta någon månad till sedan skickar dom till Gothia Inkasso. Så får du ta diskussionen där istället. Deras egna ”inkasso” är inte inkasso utan bara ett sätt att försöka driva in pengarna själva.
Hade väl varit det bästa att det går till Gothia men eftersom Vivus verkar ha ändrat sina rutiner så finns det en viss risk att om det går till Gothia blir det anmärkning om missbrukad kredit och det kan jag bara inte ta, tänker ta samlingslån i sommar efter 9 år kämpande och med missbrukad kredit är jag rökt.

Hade väl varit det bästa att det går till Gothia men eftersom Vivus verkar ha ändrat sina rutiner så finns det en viss risk att om det går till Gothia blir det anmärkning om missbrukad kredit och det kan jag bara inte ta, tänker ta samlingslån i sommar efter 9 år kämpande och med missbrukad kredit är jag rökt.
Mitt gick till Gothia för två veckor sedan och jag har inte fått någon anmärkning om missbrukad kredit så jag tror inte det Är någon fara, men visst jag kan ju inte garantera något :)

Mitt gick till Gothia för två veckor sedan och jag har inte fått någon anmärkning om missbrukad kredit så jag tror inte det Är någon fara, men visst jag kan ju inte garantera något :)
Hoppas du klarar dig. När Ikano bank skickade till Lindorff tog det ca 2 veckor innan missbrukad kredit visades i uc.

Så jag väntar väl 1-2 veckor till och frågar dig om du fått ngn anmärkning och har du inte fått då kan jag låta skulden gå till Gothia.

Jaha ja... idag kom domen från Vivus... fick brev om uppsagd kredit. Ringde till deras "Inkasso" och de sa att det kommer skickas till Kfm och inte till ngt annat inkasso.
Total skuld ca 18200 kr. För att inte skicka till Kfm vill de ha 10 000 kr på en gång... helt uteslutet att jag kan betala.
Så det blir i slutändan Vivus som får mig på fall, har bara mig själv att skylla på så klart, har varit så illa tvungen att ta det lånet... nu är min första anmärkning snart ett faktum och alla framtidsplaner på att ordna upp ekonomin i juni helt förstört.

Kommer så klart att förhala så långt det går men det är inte rimligt att en plötslig lösning kommer att infinna sig, skulden är så pass hög så jag kommer inte kunna rädda situationen som jag hittills gjort med alla förelägganden.

Känns otroligt tungt.
Några supertips?

Jaha ja... idag kom domen från Vivus... fick brev om uppsagd kredit. Ringde till deras "Inkasso" och de sa att det kommer skickas till Kfm och inte till ngt annat inkasso.
Total skuld ca 18200 kr. För att inte skicka till Kfm vill de ha 10 000 kr på en gång... helt uteslutet att jag kan betala.
Så det blir i slutändan Vivus som får mig på fall, har bara mig själv att skylla på så klart, har varit så illa tvungen att ta det lånet... nu är min första anmärkning snart ett faktum och alla framtidsplaner på att ordna upp ekonomin i juni helt förstört.

Kommer så klart att förhala så långt det går men det är inte rimligt att en plötslig lösning kommer att infinna sig, skulden är så pass hög så jag kommer inte kunna rädda situationen som jag hittills gjort med alla förelägganden.

Känns otroligt tungt.
Några supertips?
Jag kan inte liva dig någonting men jag skulle bli mycket förvånad om den inte går vidare till Svea Inkasso. Jag hade samma scenario för någon månad sedan med ungefär samma belopp och samma hot. Sedan kom ett inkassokrav från Svea Inkasso. Med dom gjorde jag ök 3500kr/månad.

Vivus/Onea kör rätt många fula knep med hot om eget inkassobolag (som inte ens verkar finnas) + Kfm.

Jag tror du kan vara ”lugn”.

Jag kan inte liva dig någonting men jag skulle bli mycket förvånad om den inte går vidare till Svea Inkasso. Jag hade samma scenario för någon månad sedan med ungefär samma belopp och samma hot. Sedan kom ett inkassokrav från Svea Inkasso. Med dom gjorde jag ök 3500kr/månad.

Vivus/Onea kör rätt många fula knep med hot om eget inkassobolag (som inte ens verkar finnas) + Kfm.

Tror också som dig o både Onea o Vivus är ena riktiga fula fiskar!!
Aldrig mera dom nånsin känns mycket oseriösa!!

Du hade "tur" då, för hur illa jag än tycker om Svea så är det ju att föredra framför Kfm.
Han i telefon på Vivus "inkasso" så att min skuld legat hos deras inkasso sedan oktober och att de försökt nå mig. Och han sa uttryckligen så här: "Nej de tär inte så att din skuld kommer att skickas till ngt annan Inkasso utan vi skickar till Kfm och du får utslag och betalningsanmärkning" (undrar om han inte njöt lite extra när han uttalade de fem sista orden.
Hur lång tid gick det för dig från att du fått brevet om uppsagd kredit och pratat med dem tills du fick brev från Svea?

Tror också som dig o både Onea o Vivus är ena riktiga fula fiskar!!
Aldrig mera dom nånsin känns mycket oseriösa!!
Deras räntor och "delbetalningar" där 200 kr går till amortering och 3000 kr till ränta varje månad... hemskt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp