Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus - när säger dom upp krediten?

Betalningsanmärkningar vet jag. Men kan dom ge en missbrukad kredit när det är ett SMS-lån?

Betalningsanmärkningar vet jag. Men kan dom ge en missbrukad kredit när det är ett SMS-lån?
Det vet jag inte, men det verkar som bolagen bestämmer detta själva. Jag fick missbrukad kredit på mina lån hos Ellos och Bank Norwegian. Tyckte detta var jättekonstigt framförallt med BN eftersom det inte var kreditkort utan ett blancolån så jag ifrågasatte detta och menade att det skulle vara en vanlig betalningsanmärkning, men de vägrade att ändra.

Ja, fast både Norwegian & Ellos tog en UC på dig i samband med att du ansökte lånet. Creditstar tar Bisnode/Creditsafe.

Ja, fast både Norwegian & Ellos tog en UC på dig i samband med att du ansökte lånet. Creditstar tar Bisnode/Creditsafe.
Japp, men missbrukad kredit var det jag vände mej emot. Jag har exempelvis vanliga betalningsanmärkningar från Trustbuddy, Mc Greg, Grandvik, Förskottslön o s v, dessa har aldrig tagit UC.

Dom skrev så att det blir rapporterat som misskött kredit om den förfaller!
Kanske skrämsel teknik men dom är inte trevliga!

Oj oj... nu blir jag rädd... Vivus kommer att ställa till det för mig precis när jag är på målsnöret! Livrädd. De har aldrig förut sagt ngt om att rapportera missbrukat kredit. De har säkert börjat med det i o m att de rapporterar till Uc och att lånet numera syns på Uc.
Är så rädd, kan fortf inte betala, har 2 förelägganden som jag måste fixa, och Vivus lånet förföll 21/12... fick en påminnelse typ... sen helt tyst vilket är ovanligt för dem.

trots att jag är en luttrad "inkassobolagtelefonringare" så drar jag mig för att ringa upp dem men jag inser nu att jag MÅSTE!

Nu har mitt kreditbetyg försämrats med 10 % tack vare ovan nämnda bolag.

4Finance? Snarare Whore-Finance!!!!!

snart följer väl de andra bolagen efter och då kan det dyka upp både Flexlimit, Ferratum och evereday+ på Uc :eek::mad::mad::(:(:(:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp