- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Jajamän det kan de, jag har massor av anmärkningar från bolag som inte tagit UC eller registrerat sina lån där.Kan dom göra det när du inte tar UC?
Jajamän det kan de, jag har massor av anmärkningar från bolag som inte tagit UC eller registrerat sina lån där.Kan dom göra det när du inte tar UC?
Det vet jag inte, men det verkar som bolagen bestämmer detta själva. Jag fick missbrukad kredit på mina lån hos Ellos och Bank Norwegian. Tyckte detta var jättekonstigt framförallt med BN eftersom det inte var kreditkort utan ett blancolån så jag ifrågasatte detta och menade att det skulle vara en vanlig betalningsanmärkning, men de vägrade att ändra.Betalningsanmärkningar vet jag. Men kan dom ge en missbrukad kredit när det är ett SMS-lån?
Japp, men missbrukad kredit var det jag vände mej emot. Jag har exempelvis vanliga betalningsanmärkningar från Trustbuddy, Mc Greg, Grandvik, Förskottslön o s v, dessa har aldrig tagit UC.Ja, fast både Norwegian & Ellos tog en UC på dig i samband med att du ansökte lånet. Creditstar tar Bisnode/Creditsafe.
Ja det kan dom. Det har jag fått.Betalningsanmärkningar vet jag. Men kan dom ge en missbrukad kredit när det är ett SMS-lån?
Dom skrev så att det blir rapporterat som misskött kredit om den förfaller!
Kanske skrämsel teknik men dom är inte trevliga!
Ja det kan dom. Det har jag fått.