Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus med flera syns i UC

Ställde frågan till Vivus kundtjänst om det rapporteras / syns på UC när man ansöker om lån eller har lån hos Vivus.
Jag fick dessa roliga svar:

”Det är troligt att lånet kommer rapporteras till UC, men det kan också hända att det inte gör det”

Jag frågade vad som avgör om det syns eller inte?

”Det kan vi dessvärre inte svara på, då vi inte kan gå in djupare på våra interna processed och rutiner.”

Ställde ännu en motfråga och ville veta lite mer i klartext innan jag ansöker.

”Som skrivet nedan, är det troligt att den kan komma att rapporteras till UC, men det kan också hända att den inte gör det.
Ha en trevlig dag!”

Vet dom inte själva ? Klart att dom måste veta om det rapporteras till Uc?Jag tycker att många kundtjänster verkar vara så okunniga och oproffsiga? Håller ni med?
(Jag antar att det syns på Uc så jag ansökte aldrig )

Ställde frågan till Vivus kundtjänst om det rapporteras / syns på UC när man ansöker om lån eller har lån hos Vivus.
Jag fick dessa roliga svar:

”Det är troligt att lånet kommer rapporteras till UC, men det kan också hända att det inte gör det”

Jag frågade vad som avgör om det syns eller inte?

”Det kan vi dessvärre inte svara på, då vi inte kan gå in djupare på våra interna processed och rutiner.”

Ställde ännu en motfråga och ville veta lite mer i klartext innan jag ansöker.

”Som skrivet nedan, är det troligt att den kan komma att rapporteras till UC, men det kan också hända att den inte gör det.
Ha en trevlig dag!”

Vet dom inte själva ? Klart att dom måste veta om det rapporteras till Uc?Jag tycker att många kundtjänster verkar vara så okunniga och oproffsiga? Håller ni med?
(Jag antar att det syns på Uc så jag ansökte aldrig )
För mig syns lånet på uc, inte förfrågan men skulden mvh

Å denna uppdatering på UC stod Vivus med igen för en jag känner. Verkar vara varannan månad med dessa....visserligen står krediten som avslutad 31 mars 2020 men fattar inte varför den en månad är med för att nästa vara borta och sen igen va med. Gjorde ingen skillnad på UC scoren som tur är. Ska bli intressant att se i augusti om dom är med eller inte....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp