Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

VIVUS lånet gick till kronis/tingsrätten 2 gånger men får låna av dom igen:S nån mer?

jag har också ett skriftligt svar om att jag är spärrad. men jag kunde låna iallafall. hade ett lån som jag var tvungen att betala för att inte hamna hos kronofogden så jag chansade att söka och då gick det igenom för mig

Min skuld hos Vivus har legat hos Kronofogden ett bra tag. Ändå fick jag mail för några dagar sedan om att min kreditgräns höjts till 16.000:-, patetiskt. 4finance/Vivus/Onea borde verkligen mest av alla förbjudas låna ut pengar, som man har misskött sig i så många år, utnyttjat desperata människor med svindyra förlängningsavgifter som egentligen borde ha betalat av hela lånen redan osv.

Senast ändrad:
Fick du höjd kredit trots att du har ett lån som
ligger hos kronofogden?

Fick du höjd kredit trots att du har ett lån som
ligger hos kronofogden?

Vivus sålde min faktura till Gothia, samtidigt tog dom då bort mitt lån hos dom. Samma dag utskick om att min kreditgräns nu höjts till 16.000:-. Jag tänker definitivt inte ens testa, jag slutade med sms-lån i augusti 2013 och har långt kvar för att komma på rätt väg ens fortfarande sen dess med tiotals relativt stora skulder.

Men att det ens skickas ut och att folk med massor av anmärkningar kan låna stinker ju skit lång väg.

Hur länge sen var det dom sålde den?

Hur länge sen var det dom sålde den?

Mitten/slutet av december, direkt mail om att kreditgränsen höjts. Jag vet ju inte om jag verkligen skulle kunna låna, men att det skickas ut och att man ens kan tänka sig det vore möjligt är ju bisarrt.

Satans kräk. Människorna bakom dessa företag saknar samvete!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp