Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

vivus inkasso

Jag hade lån där hos dom som gick vidare till kronofogden och dom erbjöd sig senare efter ja betalat allt att jag fick låna igen... dock ska man tänka sig för noga innnan man lånar av dom igen då dom e super snabba me kronofogden om man inte sköter sig :(

Har du betalat av allt fast det gått till inkasso elr kronofogden? då får du meddelanden av dom inom ett par dar hur mkt du får låna...

Hej,
Jag har samma erfarenheter av Vivus och Onea. Har fått låna av dom om och om igen trots inkasso och kronofogden.
Ibland kan det dock vara några veckors "karens tid", känns som man måste falla ur alla delar av deras sstem först.

Sen har jag en helt annan uppfattning ang tid till kronofogden, detta var dock ett tag sedan så det kan ha ändrats, men senast i Jan i år hade jag med dom att göra.

Jag tycker dom ältar och ältar, ringer och skickar brev och mail.

Jag var 376 dagar sen med betalning till både vivus och onea, det skickades aldrig till KF, dock så kom ett brev efter 376 dagar med ett erbjudande om att dom skrev av räntan och jag endast betalade kapitalbeloppet!

Men detta varierar säkert från fall till fall

Mvh/Miklo

Hej,
Jag har samma erfarenheter av Vivus och Onea. Har fått låna av dom om och om igen trots inkasso och kronofogden.
Ibland kan det dock vara några veckors "karens tid", känns som man måste falla ur alla delar av deras sstem först.

Sen har jag en helt annan uppfattning ang tid till kronofogden, detta var dock ett tag sedan så det kan ha ändrats, men senast i Jan i år hade jag med dom att göra.

Jag tycker dom ältar och ältar, ringer och skickar brev och mail.

Jag var 376 dagar sen med betalning till både vivus och onea, det skickades aldrig till KF, dock så kom ett brev efter 376 dagar med ett erbjudande om att dom skrev av räntan och jag endast betalade kapitalbeloppet!

Men detta varierar säkert från fall till fall

Mvh/Miklo

Sistnämnda variant låter som att deras handläggare eller system, utifrån uppgifter dom har om dig, taxerad inkomst osv, bedömt att det helt enkelt inte var lönt att lägga över ärendet till KFM, utan låtit det legat kvar på långtidsbevakning, och emellanåt brukar man köra "räder" på långtidsbevakningsskulder för att få lös lite pengar, man plockar ut skulder utifrån vissa kriterier, låter dom betala kapitalskuld mot avskrivning av resten, kapitalskuld och hälften av räntorna och skriver bort avgifter och resten av räntor, osv, varianterna är oändliga.

Sistnämnda variant låter som att deras handläggare eller system, utifrån uppgifter dom har om dig, taxerad inkomst osv, bedömt att det helt enkelt inte var lönt att lägga över ärendet till KFM, utan låtit det legat kvar på långtidsbevakning, och emellanåt brukar man köra "räder" på långtidsbevakningsskulder för att få lös lite pengar, man plockar ut skulder utifrån vissa kriterier, låter dom betala kapitalskuld mot avskrivning av resten, kapitalskuld och hälften av räntorna och skriver bort avgifter och resten av räntor, osv, varianterna är oändliga.

Du låter kunnig i inkassoförfarandet.....

Har precis sökt hos vivus fick avslag men jag har betalat in allt och jag halvering till dom och kunde inte förstå varför jag inte kunde söka utan sa du får ringa imorgon så får vi se. Sitter lite krisigt till det.

Vet någon om vivus hör ihopa med om de kan vara anledningen att man inte får låna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp