Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus hotar med KF??

Har ett lån hos Vivus och tänkte släppa till inkasso. Men blev lite orolig när dom skickade detta .

På grund av utebliven betalning har således din kredit blivit uppsagd och kommer inom kort överlämnas för ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten om du inte omedelbart slut betalar lånet:

Min fråga är KAN DOM hoppa över inkasso och skicka skulder till Kronofogden? Eller MÅSTE det gå via inkasso?
Jag tänkte komma överens om avbetalningsplaner med inkassobolaget.

Har ett lån hos Vivus och tänkte släppa till inkasso. Men blev lite orolig när dom skickade detta .

På grund av utebliven betalning har således din kredit blivit uppsagd och kommer inom kort överlämnas för ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten om du inte omedelbart slut betalar lånet:

Min fråga är KAN DOM hoppa över inkasso och skicka skulder till Kronofogden? Eller MÅSTE det gå via inkasso?
Dom behöver ju inte använda inkassobolag utan kan köra inkasso själv

Dem skriver alltid det men den går till inkasso först. Innan var det deras egna men kan ha ändrats

Nu har det hamnat hos Gothia inkasso!
Jävla Vivus hur kan dom hota med med KF??? Dom skrev även att skulden var 41 000 men nu när inkasso inkommit så är den på 38 000??? Hur kan dom göra så??

Jag fick avbetalningsplan 1500 kr i månaden!! Det känns bra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp