Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus hjälp

Nu är jag 32 dagar sen med vivus lånet och de har skrivit mejl att lånet kan komma att sägas upp och kan skickas till Kronofogden . Får paniiiiik . Det skickas väl till Gothia inkasso ???

Nu är jag 32 dagar sen med vivus lånet och de har skrivit mejl att lånet kan komma att sägas upp och kan skickas till Kronofogden . Får paniiiiik . Det skickas väl till Gothia inkasso ???
Japp. Skickas till Gothia. Men det kommer ske om cirka en månad tidigast. Skulle säga om 5 veckor.

Japp. Skickas till Gothia. Men det kommer ske om cirka en månad tidigast. Skulle säga om 5 veckor.
Åh tack !!! Men varför skräms de så mycket nu då om det är minst en månad kvar ändå ? Ok så det där de skriver om att kan komma att skickas till Kronofogden är bara hot ?

Åh tack !!! Men varför skräms de så mycket nu då om det är minst en månad kvar ändå ? Ok så det där de skriver om att kan komma att skickas till Kronofogden är bara hot ?
Svarar på båda dina frågor (som förvisso går in i varandra).

De vill få dig att betala såklart, då kör de med skrämselpropaganda.
Man kan ju förstå att de vill ha betalt men att nämna kronofogden hela tiden när dom inte ens skickar dit är ju att nästintill försöka utpressa någon. Iallafall enligt mig.

Ja, så det där med kronofogden är bara ett hot. När det gått 60-64 dagar så känner systemet av att det snart är dags för att skicka dig vidare. Utgå från 64 dagar, då kommer hela din kredit att förfalla för omgående betalning. Du har då cirka en vecka på dig om inte lite mer att betala in till dem. Om du inte gör det så kommer du efter ett par dagar motta ett brev på Kivra som kommer från Gothia inkasso att din skuld hamnat hos dem.

Du har rätt ! Tack för utförlig förklaring . Det verkar som jag då kan sitta lugnt i båten en månad till typ.

Men när dom skickar ut inksssokrav får man ju 10 dagar på sig och där framgår lägst att betala osv , ser ju seriöst ut , är de också bara skrämsel ? Är nu 25 dagar sen

Jag har precis blivit hotad av Vivus att de ska skicka vidare mitt ärende till Kronofogden. Jag är 20 dagar sen ungefär och de vägrar gå med på en lägre månadsbetalning än 2400 kr och påstår de har eget inkassobolag. Så det jag undrar är att är det verkligen så och är det kört om jag inte betalat de där 2400 till den 25/2? Eller skräms de för jag ifrågasatte de hur de fungerar med tanke på att de vägrar gå med på avbetalningsplan osv? Vad tror ni?

Jag har precis blivit hotad av Vivus att de ska skicka vidare mitt ärende till Kronofogden. Jag är 20 dagar sen ungefär och de vägrar gå med på en lägre månadsbetalning än 2400 kr och påstår de har eget inkassobolag. Så det jag undrar är att är det verkligen så och är det kört om jag inte betalat de där 2400 till den 25/2? Eller skräms de för jag ifrågasatte de hur de fungerar med tanke på att de vägrar gå med på avbetalningsplan osv? Vad tror ni?
De gjorde samma med mig men jag hade helt enkelt inte pengarna just då. Jag visste att jag skulle kunna lösa de helt inom någon månad och då gick de med på att jag fick betala mindre även om påminnelserna fortsatte. Tror de använder mkt skrämsel taktik. Jag har inga erfarenheter av att de har en annan inkasso (kanske någon annan har).

Hej.
hoppar in här i tråden, fick ett Mail idag från vivus att krediten är uppsagd. Dom skriver att dom ska ta rättsliga åtgärder och kan leda till betalningsanmärkning. Vågar man härda ut fler dagar pch hoppas det går till gothia eller vad gör man? Har pratat med dom flertal gånger men dom hjälper ju inte till för att vara inkasso för att slippa det rättsliga. Hur hade ni gjort?
Tack på förhand.

Hej.
hoppar in här i tråden, fick ett Mail idag från vivus att krediten är uppsagd. Dom skriver att dom ska ta rättsliga åtgärder och kan leda till betalningsanmärkning. Vågar man härda ut fler dagar pch hoppas det går till gothia eller vad gör man? Har pratat med dom flertal gånger men dom hjälper ju inte till för att vara inkasso för att slippa det rättsliga. Hur hade ni gjort?
Tack på förhand.
Blocka dem och invänta brev fr Gothia!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp