Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus hjälp

Är 22 dagar sen med mitt vivus nu . Jag ringde dom nyss och de sa att det kan skickas till Kronofogden utan inkasso först . Varför säger de så när ingen här skriver att det skickas direkt ? Jag ska betala in 3700kr och amorteringen är 2200kr kan jag betala in och sen ta ut igen ? Är det bättre ? Tänk om
Man inte kan betala OM det ens går till Gothia , jag menar vad kommer de vilja ha i månaden tro med ett lån på 20.000?

Är 22 dagar sen med mitt vivus nu . Jag ringde dom nyss och de sa att det kan skickas till Kronofogden utan inkasso först . Varför säger de så när ingen här skriver att det skickas direkt ? Jag ska betala in 3700kr och amorteringen är 2200kr kan jag betala in och sen ta ut igen ? Är det bättre ? Tänk om
Man inte kan betala OM det ens går till Gothia , jag menar vad kommer de vilja ha i månaden tro med ett lån på 20.000?
Många gånger kan det vara försök att "skrämmas" men det finns såvitt jag vet inget krav att det skall gå till inkasso först utan långivaren kan skicka direkt till KF.

Kan man ta ut igen fast man varit sen med betalningar ?

Ja jag kunde det förra månaden iaf då var jag 17 dagar sen

Svarar på två frågor som jag sett dyka upp i den här tråden.

Om man kan ta ut igen beror på hur sen man är. Ibland slukar räntan det mesta. Sen finns det ju dröjsmålsränta som tickar varje dag samt förseningsavgifter och dessa är inte roliga att ha och göra med.

De hotar bara med Kronofogden, i regel skickas du vidare till externt inkassobolag när det gått lite mer än 2 månader. 64 dagar vill jag minnas att en av dem i kundtjänst sade, efter det så börjar processen och då går det på någon vecka.
Det externa inkassobolaget du kommer bli skickad till är Arvato Finance (Gothia Inkasso) och med en totalskuld på runt 20 000 skulle jag gissa på att du får en avbetalningsplan på omkring 2200-2500.
Jag fick en avbetalningsplan hos Gothia på 1700 efter lån hos Vivus, den totala skulden var på lite mer än 16000, så jag utgår från det och tänker ett rimligt belopp.

Senast ändrad:
Svarar på två frågor som jag sett dyka upp i den här tråden.

Om man kan ta ut igen beror på hur sen man är. Ibland slukar räntan det mesta. Sen finns det ju dröjsmålsränta som tickar varje dag samt förseningsavgifter och dessa är inte roliga att ha och göra med.

De hotar bara med Kronofogden, i regel skickas du vidare till externt inkassobolag när det gått lite mer än 2 månader. 64 dagar vill jag minnas att en av dem i kundtjänst sade, efter det så börjar processen och då går det på någon vecka.
Det externa inkassobolaget du kommer bli skickad till är Arvato Finance (Gothia Inkasso) och med en totalskuld på runt 20 000 skulle jag gissa på att du får en avbetalningsplan på omkring 2200.
Jag fick en avbetalningsplan hos Gothia på 1700 efter lån hos Vivus, den totala skulden var på lite mer än 16000, så jag utgår från det och tänker ett rimligt belopp.
Tack för det svaret.

Släpp skiten!

Mitt och många andras här gick till Gothia! 100% säker kan jag inte vara men 99,9%.
Otroligt skönt att bli av med Vivus!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp