Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, får inte höjning!

Okej men då är det inte bara jag! Ja det känns konstigt om de ska gå knackigt med deras direkt utb avgifter osv osv…
Något lär det ju bero på iallafall att dom inte höjer kreditgränsen så ofta.
Speciellt när man skött inbetalningar, har bra inkomst och kalkylen går bra ihop i övrigt.
Sen är det nog så att det i många fall trots allt finns en eller flera anledningar till varför man inte får höjd kreditgräns.

Senast ändrad:
Något lär det ju bero på iallafall.
Speciellt när man skött inbetalningar, har bra inkomst och kalkylen går bra ihop i övrigt.
Sen är det nog så att det i många fall trots allt finns en eller flera anledningar till varför man inte får höjd kreditgräns.
Ja men inte mitt fall är de inte pga varken dålig kreditvärdighet eller misskötsamhet av tidigare kredit. Dom säger ingen anledning heller utan påstår att de är inget som kan höjas manuellt utan systemet gör det automatiskt om man är berättigad till det, jävla skit snack.

Då detta skamlösa bolag ( som inte längre kan ha svenska bankkonton för då skulle dom blockeras) förtjänar å brinna och gå under. Förhoppningsvis lämnar dom sverige i juli om nya lagförslaget går igenom

Senast ändrad:
Ja men inte mitt fall är de inte pga varken dålig kreditvärdighet eller misskötsamhet av tidigare kredit. Dom säger ingen anledning heller utan påstår att de är inget som kan höjas manuellt utan systemet gör det automatiskt om man är berättigad till det, jävla skit snack.
Ja, klassiker att alltid ”skylla på systemet” så gör dom allihopa nästan när dom inte vill betala ut mer pengar :facejoy:lite komiskt är det ändå.
Men man vill ju att dom ska vara ärlig. Just också eftersom att man vill veta vad man ska förbättra eller tänka på.
Men bästa grejen är väl att inte låna av sådana här skojare dock.

Hur är egentligen reglerna för hur mycket man får låna ut? Tänker då främst på totala utlåningens storlek vs egna kapitalet i bolaget. Vilket som så är väl framtiden på grund av politiska beslut nu lite oviss för många giriga samvetslösa kreditgivare som hittills skurit guld med täljkniv. Gott så.

Hur är egentligen reglerna för hur mycket man får låna ut? Tänker då främst på totala utlåningens storlek vs egna kapitalet i bolaget. Vilket som så är väl framtiden på grund av politiska beslut nu lite oviss för många giriga samvetslösa kreditgivare som hittills skurit guld med täljkniv. Gott så.
Pengarna har nog börjat sina, de finns väl inte mer att låna ut kanske… vad vet jag! 50.000 ska jag ha alla dagar i veckan men det är fan omöjligt där.

Har ringt och mailat dom flera gånger men 20.000 är tydligen min max gräns oavsett om jag betalar igen hela lånet.

Får jag fråga, om du inte har dålig kreditvärdighet, bra årsinkomst och allt annat du räknar upp -varför lånar du hos Vivus som verkligen är sista go-to alternativet? Då borde du ju kunna få lån från en bättre långivare?

Får jag fråga, om du inte har dålig kreditvärdighet, bra årsinkomst och allt annat du räknar upp -varför lånar du hos Vivus som verkligen är sista go-to alternativet? Då borde du ju kunna få lån från en bättre långivare?
Man får fråga! O svaret är enkelt, jag har dålig uc och många FF, men på creditsafe är det precis tvärtom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp