Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

vivus får ej förlänga mer

Ok förstår, lånar du 3000 kronor kostar det 400 att förlänga 30 dagar. Lånar du 5000 kronor kostar det 600 kronor att förlänga 30 dagar. Lånar du 7000 kronor kostar det 800 kronor att förlänga 30 dagar. Lånar du 10000 kronor kostar det 1100 kronor att förlänga 30 daga. Dessa belopp kan du ju jämföra vad du får betala om du löser hel skulden och ev. lånar igen.

Tack för informationen, det är ju svindyrt! Bättre lösa hela skulden och låna igen om det krisar i slutet på månaden då!

Första gången är det ju gratis att låna. Men lånar du igen och löser skulden så kostar det ju ränta när du betalar tillbaka skulden efter 30 dagar lånar du 3000 betalar du 3300 när du löser hela lånet, lånar du 5000 kronor betalar du 5500 när du löser hela lånet, lånar du 7000 kronor betalar du 7700 när du löser hela lånet, lånar du 10.000 kronor betalar du 11.000 kronor när du löser hela lånet. Det är alltså 100 kronor dyrare per lån att förlänga

Du kan ju jämföra med dinfinans lånet lånar du 3000 där ska du betala 3600 efter 30 dagar lånar du 5000 kronor där ska du betala 6010 kronor efter 30 dagar.

Jag vet, men när jag pratade med dem i dag sa de max ett år vilket de tydligen inte har angett än, om de nu har ändrat villkoren. Det är ju samma som trustbuddy när jag tog lån där första gången 2010 stod det ingen stans att man bara kan förlänga 5 gånger. Tog ett annat lån där feb. 2012 och inte heller då stod det att man inte kunde förlänga mer än 5 gånger men sen i somras 2012 kom beskedet att man inte kunde förlänga längre än 5 gånger.

Har förlängt mitt under ett års tid så det kan nog stämma att det är ett år man får hålla på. Skall prata med dem nästa vecka och se om man kan få betala av istället.

Det står i villkoren att det går bra att få en avbetalningsplan hos dem, så det ska inte vara några problem. Hade det själv 2012 och när du betalat tillbaka får du låna igen om du behöver. Man blir inte svartlistad som hos andra långivare.

Tack, skulle kunna lösa det men håller på att städa hos andra långivare så man vill ju inte ta sig vatten över huvudet.

Då passar det ju bra att få en avbetalningsplan hos dem istället för att det går till inkassobolag och sedan är du av med skulden. Jag menar bara att deras eget inkasso är bra att ha och göra med istället för vissa inkassobolag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp