Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

vivus får ej förlänga mer

Bara jag som fått besked om jag inte längre får förlänga mitt lån?

Nån gång kan det ju vara bra att betala av det
Du kan ju låna igen..
Det kostar ju massor att bara förlänga

Hur många gånger har du förlängt?

Talade just med kundtjänst man kan förlänga max ett år om de får förlängningsavgiften i tid, har bara förlängt en gång och kommer att betala tillbaka så fort jag kan. Men ibland kan det vara enklare att förlänga istället för att betala tillbaka och ev. låna igen. Enligt Onea systerbolaget
kan man förlänga hur många gånger som helst är dock dyrare.

Vivus ringde upp mig när jag inte fick förlänga mer och erbjöd mig att betala av lånet på ett år, med 500 i månaden, ett lån på 3000. Dyrt med bra samtidigt, då jag vid det tillfället inte hade råd att lösa hela. Kan ju lösa det när jag vill om jag får pengar över.

tHur länge hade du förlängt då det står nämligen inte på Vivus sida att det är max ett år?

När du loggar in på din sida på Vivus står det belopp som det kostar att förlänga beroende på hur mycket du lånat.

När du loggar in på din sida på Vivus står det belopp som det kostar att förlänga beroende på hur mycket du lånat.

Okej, jag har aldrig lånat av dom så har ingen sida att logga in på, ville vet kostnaden för förlängning innan jag lånade!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp