Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus eller lumify

Jag har tyvärr ett lån på lumify som kostar 5000 i månaden! Har 12000 kvar på det! December månad kommer gå åt skogen så min fråga är om det är värt att ta Vivus och släcka lumify för att komma ner i månadskostnad? Hur lång avbetalning och hur mycket skulle det kosta i månaden att ha ett lån på 12000 på Vivus istället? Måste klara mig till skattepengarna kommer i april då jag kommer kunna släcka lånet så detta är bara en nödlösning.

Nej, varför ta ett nytt lån med ockerräntor och hutlösa priser för att släcka ett annat lån med ockerräntor och hutlösa priser?
Var smart, tänk framåt.
”Nödlösningen” du pratar om kommer ju bara rendera i att du faktiskt sitter med ett nytt lån som du sen kommer säga likadant till nästa gång... dvs att du behöver en nödlösning för att släcka Vivus. Släpp Lumify bara (utan) att ta ett nytt lån.
Det kommer hjälpa dig i längden, har själv gått i fällan så många gånger.
/Tips från coachen ;)

Jag vågar inte släppa. Har aldrig varit i den sitsen innan men uppskattar din ärlighet. Jag vet att jag kommer kunna släcka en del i april men vägen dit är lång just nu.

Släpp till inkasso istället och lägg upp en bra avbetalning hos dom istället. Så kan du nog få en månadskostnad på 1000:-, så kan du betala in hela skulden sen när skatte pengarna kommer.

Är rädd för att få anmärkning. Kommer kunna ta ett bättre samlingslån i sommar som kommer sänka mänadskostnaden enormt! Men lumify är den som jag måste få bort

Jag har tyvärr ett lån på lumify som kostar 5000 i månaden! Har 12000 kvar på det! December månad kommer gå åt skogen så min fråga är om det är värt att ta Vivus och släcka lumify för att komma ner i månadskostnad? Hur lång avbetalning och hur mycket skulle det kosta i månaden att ha ett lån på 12000 på Vivus istället? Måste klara mig till skattepengarna kommer i april då jag kommer kunna släcka lånet så detta är bara en det var exakt så

Jag har tyvärr ett lån på lumify som kostar 5000 i månaden! Har 12000 kvar på det! December månad kommer gå åt skogen så min fråga är om det är värt att ta Vivus och släcka lumify för att komma ner i månadskostnad? Hur lång avbetalning och hur mycket skulle det kosta i månaden att ha ett lån på 12000 på Vivus istället? Måste klara mig till skattepengarna kommer i april då jag kommer kunna släcka lånet så detta är bara en nödlösning.
Det var exakt så jag tänkte när allt började för många år sen. Det vart en ond spiral och nu går allt till kf pga för många lån med för höga räntor.
Gör det inte! Släpp isf lumify till inkasso. Det kommer hamna hos Gothia. Du kommer få en lägre avbetalningsplan där. Det är mitt råd.

Är rädd för att få anmärkning. Kommer kunna ta ett bättre samlingslån i sommar som kommer sänka mänadskostnaden enormt! Men lumify är den som jag måste få bort
Du får ingen anmärkning av att bara släppa till inkasso :)
Som tidigare skrivit så kan du få bättre månadsbelopp på så sätt och du slipper ta ett nytt lån.
Varit i samma sits för några år sedan, som Maria N skriver så hamnade även allt mitt hos kfm. Släpp och njut istället annars kommer du fortsätta jaga lån. Vet att det är ett stort steg att släppa men man mår så mycket bättre.

Att välja mellan Vivus och Lumify är ungefär som att välja mellan pest eller kolera.

Släpp till Inkasso, du kommer inte få anmärkning eftersom Lumify inte rapporterar skulder till Uc.
Om du loggar in i appen Kreddy så ser du de lån och krediter du har synliga på Uc och det är de som kommer ge anmräkning om du släpper någon av dem. Inte Lumify.

Jag har inte varit inne här på länge och har äntligen fått ordning på min ekonomi och håller med er
Släpp till inkasso akta dig för vivus
jag hade ett elände med dem

Att välja mellan Vivus och Lumify är ungefär som att välja mellan pest eller kolera.

Släpp till Inkasso, du kommer inte få anmärkning eftersom Lumify inte rapporterar skulder till Uc.
Om du loggar in i appen Kreddy så ser du de lån och krediter du har synliga på Uc och det är de som kommer ge anmräkning om du släpper någon av dem. Inte Lumify.
Inte menar du väl betalningsanmärkning när du skriver "anmärkning"? Hamnar det hos KFM torde det väl ge en betalningsanmärkning oavsett om de rapporterar till UC eller inte, eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp