Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus efter inkasso – när kan man låna igen efter återbetald skuld?

Är det någon som kunnat ta ut på vivus igen efter ett lån gått till extern inkasso?

om ja, hur långt tid efter återbetald skuld hos inkasso har ni kunnat låna?

Individuellt skulle jag säga. Grundar sig i hur många gånger du hamnat hos externt inkasso, intern historik hos Vivus med mera.
För mig tog det cirka 1,5 år. Då ska jag ändå tillägga att jag varit relativt ”högt belånad”.

Hur ser det ut i ditt fall?

Hur långt tid tar det innan man hamnar hos externt inkasso hos vivus?
Vad innebär det? Dvs det är vivus själva som inte försöker driva in skulden?

Hur långt tid tar det innan man hamnar hos externt inkasso hos vivus?
Vad innebär det? Dvs det är vivus själva som inte försöker driva in skulden?
Mellan dag 1-60 är inkassoprocessen enligt dom själva. Förr i tiden (för några år sedan) kunde det ta flera månader och då menar jag FLERA månader. Idag skulle jag säga att dom stramat åt allting och du kan nog iallafall räkna med att dom har skickat dig vidare inom två månader. Då tror jag personligen inte det tar så lång tid som två månader, men ponera att tiden ligger på maximalt två månader.

Externt inkassobolag = Utomstående/annat inkassobolag än Vivus själva alltså.
Internt inkassobolag = innebär att företagen har sin ”egna inkassoavdelning” med interna/egna regler.

Till största sannolikhet är det Riverty (Gothia inkasso) som du kommer att skickas till. Då typ 98 % - 100 % har skickats dit efter att vi varit sena med Vivus.

Fick en väldigt bra och human avbetalningsplan hos vivius själva när min kredit skulle sägas upp, 26.000kr blev 756kr i månaden och helt räntefritt sa dom

Har Vivus en Livechatt som man kan kontakta dom via?

Mellan dag 1-60 är inkassoprocessen enligt dom själva. Förr i tiden (för några år sedan) kunde det ta flera månader och då menar jag FLERA månader. Idag skulle jag säga att dom stramat åt allting och du kan nog iallafall räkna med att dom har skickat dig vidare inom två månader. Då tror jag personligen inte det tar så lång tid som två månader, men ponera att tiden ligger på maximalt två månader.

Externt inkassobolag = Utomstående/annat inkassobolag än Vivus själva alltså.
Internt inkassobolag = innebär att företagen har sin ”egna inkassoavdelning” med interna/egna regler.

Till största sannolikhet är det Riverty (Gothia inkasso) som du kommer att skickas till. Då typ 98 % - 100 % har skickats dit efter att vi varit sena med Vivus.

Hur säkert är det att det går till Gothia? Någon som fått det nyligen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp