Mellan dag 1-60 är inkassoprocessen enligt dom själva. Förr i tiden (för några år sedan) kunde det ta flera månader och då menar jag FLERA månader. Idag skulle jag säga att dom stramat åt allting och du kan nog iallafall räkna med att dom har skickat dig vidare inom två månader. Då tror jag personligen inte det tar så lång tid som två månader, men ponera att tiden ligger på maximalt två månader.Hur långt tid tar det innan man hamnar hos externt inkasso hos vivus?
Vad innebär det? Dvs det är vivus själva som inte försöker driva in skulden?
Nej. Dom har bara telefonnummer och en mejladress.Har Vivus en Livechatt som man kan kontakta dom via?
När var detta?Fick en väldigt bra och human avbetalningsplan hos vivius själva när min kredit skulle sägas upp, 26.000kr blev 756kr i månaden och helt räntefritt sa dom
Mellan dag 1-60 är inkassoprocessen enligt dom själva. Förr i tiden (för några år sedan) kunde det ta flera månader och då menar jag FLERA månader. Idag skulle jag säga att dom stramat åt allting och du kan nog iallafall räkna med att dom har skickat dig vidare inom två månader. Då tror jag personligen inte det tar så lång tid som två månader, men ponera att tiden ligger på maximalt två månader.
Externt inkassobolag = Utomstående/annat inkassobolag än Vivus själva alltså.
Internt inkassobolag = innebär att företagen har sin ”egna inkassoavdelning” med interna/egna regler.
Till största sannolikhet är det Riverty (Gothia inkasso) som du kommer att skickas till. Då typ 98 % - 100 % har skickats dit efter att vi varit sena med Vivus.
December eller november 2025 osäker vilken av dom de varNär var detta?