Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, blir nekad lån.

Hej!
Jag lånade förut 6000 kr hos VIVUS betalade tillbaka hela 5 dagar försent månanden efter. Men fick meddelande om att min gräns blev höjd till 10.000 så jag sökte om det. Men blir inte beviljad inte heller på lägre belopp. Kundservice kan inte se varför jag blir nekad? Känns ju konstigt att ens kreditgräns höjs men man blir ändå nekad. Lånet gick aldrig till inkasso eller liknande dessutom.

Har någon annan råkat ut för liknande och vet vad det kan bero på? Tycker det är skumt att Vivus inte kan se varför...

Nej jag har alltid kunnat ta lån där även om jag varit sen. Har du fått en betalningsanmärkningar nån annanstans? Har nåt annat fått till kronofogden? Kan vara därför du helt plötsligt blivit nekad.

Nja jag vet att det blev så för mig också och dom kunde inte heller svara varför
Men avvakta ett par dagar så ska det nog gå
Jag gjorde så att jag väntade ca 5 dagar efter betalningen var vivus tillhanda
För det gick inte heller för mig att låna med en gång.
Det löser sig ska du se

Nej jag har alltid kunnat ta lån där även om jag varit sen. Har du fått en betalningsanmärkningar nån annanstans? Har nåt annat fått till kronofogden? Kan vara därför du helt plötsligt blivit nekad.

Vad menar du med betanmärkning någon annanstans? :)

Nekar dom om man har betalningsförläggande sen tidigare?

Det vet jag inte... tänkte mer om du har fått en betalningsanmärkning för nån skuld eller så... då kanske de inte lånar ut. Eller ja, om du har en pågående skuld hos krono också. Men allt det borde de ju se om man ringer dom och dom kollar upp det? Så ja, det är ganska skumt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp