Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus - Avbetalningsplan

Jag hade lånat maxbelopp. Försökte få så låg månadsbetalning som möjligt och då blev det på 12 månader. Men är fritt för mig att betala lite extra om jag kan det nån månad. Och vad jag förstod så kommer avgifterna bakas in i själva avbetalningsplanen och blir därför ingen separat faktura på det.

vivus röda dagar

hej inte riktigt en avbetalningsfråga men vet ni hur vivus är om man blir sen pga röda dagar? det är ju ingen bank som för över några pengar nu innan 29e och det vill inte jag straffas för men vivus svarade inte på frågan i chatten så nu vet jag inte.... det enda jag vet sen förut är att viaconto är totalvidriga om det är förenat ens en dag, har aldrig lånat av vivus förut och missade att jag hade inbetalning 25/12 så nu är jag ju lite orolig att det ska komma en påminnelse på posten.
skickar de snabbt påminnelse på post eller kommer den via mail. All information mottages tacksamt!

hej inte riktigt en avbetalningsfråga men vet ni hur vivus är om man blir sen pga röda dagar? det är ju ingen bank som för över några pengar nu innan 29e och det vill inte jag straffas för men vivus svarade inte på frågan i chatten så nu vet jag inte.... det enda jag vet sen förut är att viaconto är totalvidriga om det är förenat ens en dag, har aldrig lånat av vivus förut och missade att jag hade inbetalning 25/12 så nu är jag ju lite orolig att det ska komma en påminnelse på posten.
skickar de snabbt påminnelse på post eller kommer den via mail. All information mottages tacksamt!

Jag har haft hos dom och fick alltid påminnelse via mail/ sms Har aldrig fått brev av dom. Några dagars försening har aldrig varit problwm för mig iaf :)

Dom är rätt bra "Vivus" faktiskt,men blir det för lång försening så kanske dom hör av sig eller reagera.Fast med dessa lediga helgdagar så finns nog ett visst tålamod ändå.

tack för snabba svar

känns lite lättare nu, hela helgen hade varit ångest inför må-tisdagens post annars

stort tack för era snabba svar och hoppas ni får en riktigt god jul !

vivus

Idag fick jag en avbetalningsplan på lånet hos dem och det har inte gått ett år sedan jag tog det
Förklara varför jag ej orka förlänga längre så utan problem fick jag avbetalningsplan och rätt ok sådan också....så skönt att äntligen börja beta av skulden

vivus

betala i 9 mån. 1499 lite mer än 1000 över skulden , men är nöjd ändå

Betalade 1191:- i 12 månader = 14292:- som var den ursprungliga skulden. Gjorde den sista betalningen i oktober 2014

Gjort samma sak som andra i tråden - förlängde i ca 6 månader, ringde och sa att jag ville få ner månadskostnaden. Fick räntefritt på 11 månader, enda avgifterna som tillkom var 170 kr i upprättningsavgift och 50 kr per månad i avi-avgift, så total "räntekostnad" blev alltså 720 kr för 11 månader. Inkassoavdelningen är faktiskt riktigt bra på att lösa dessa problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp