- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Eftersom jag ska lösa mitt Onealån när skatteåterbetalningen kommer så kontaktade jag Vivus för att höra om jag samtidigt kunde få en avbetalningsplan på min skuld hos dem. Enligt deras lånevillkor kan jag som låntagare själv ansöka om avbetalningsplan. Men till min förvåning fick jag till svar att det var inte alls säkert att jag fick det trots det som stod i villkoren. Handläggaren tyckte istället att jag skulle förlänga och delbetala ner skulden.
Jag sa då att jag ville bli av med skulden utan att vare sig förlänga eller delbetala bara få en avbetalningsplan. Handläggaren svarade mig då att jag borde kontakta inkassoavdelningen för det var de som beviljade avbetalningsplan varvid jag svarade att jag vill inte att detta ska vara något inkassoärende då det står i villkoren att jag har rätt till att få en plan.
Då fick jag till svar att det var endast inkasso som beviljade plan oavsett om jag lät skulden gå dit eller kontaktade dem själv. Helsnurrigt tycker jag så vad gör jag??
Jag sa då att jag ville bli av med skulden utan att vare sig förlänga eller delbetala bara få en avbetalningsplan. Handläggaren svarade mig då att jag borde kontakta inkassoavdelningen för det var de som beviljade avbetalningsplan varvid jag svarade att jag vill inte att detta ska vara något inkassoärende då det står i villkoren att jag har rätt till att få en plan.
Då fick jag till svar att det var endast inkasso som beviljade plan oavsett om jag lät skulden gå dit eller kontaktade dem själv. Helsnurrigt tycker jag så vad gör jag??
Nej men har inte läst villkoren, men står det att man ska få möjlighet till avbetalningsplan innan inkasso?