Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus (4finance) vägrar avbetalning

Det vore intressant att veta varför dom behandlar personer så pass olika, vissa verkar få planer ganska lätt och vissa är det ett absolut nej till allt vad planer heter. Min bästa gissning är hur respektive kund skött sig historiskt, att det är lättare för dom att gå med på någon plan för någon som skött sina betalningar bra innan än någon som släpat efter flera gånger..
Jag lär väl reta upp vissa nu, men det kan ju vara bra att ha i åtanke att det inte är någon rättighet att få avbetalningsplaner, det är en möjlighet, och det kräver att den man är skyldig pengar godtar det..

Det må inte vara en rättighet men ett vettigt förhållningssätt om man som företag vill ha in pengar från skuldsatta.
Jag har full förståelse om man behandlar kunder olika så länge man talar om vilka grunder som står bakom beslutet. Precis som när man ger avslag på lån. Lite transparens skadar ingen...

Jag har haft en avbetalningsplan hos onea tidigare men som betalades som den ska.
De säger att eftersom jag haft det tidigare så går det inte.
Beskyllde mig för att jag medvetet tagit lån och räknad med att få till en avbetalningsplan..hm..
Ja skit samma nu då jag släppt allt men ändå..

Jag har haft en avbetalningsplan hos onea tidigare men som betalades som den ska.
De säger att eftersom jag haft det tidigare så går det inte.
Beskyllde mig för att jag medvetet tagit lån och räknad med att få till en avbetalningsplan..hm..
Ja skit samma nu då jag släppt allt men ändå..
Väldigt märklig förklaring du fick av dessa skojare.

Fick häromdagen mail från Vivus att om betalning sker nu så slipper jag räntan. Schysst med sånt erbjudande men har ingen möjlighet. Trist.

När jag hade med dom att göra så fixades det fram en avb-plan rätt omgående och smidigt var det också.Kanske dom blivit strängare med tiden när det gäller att bevilja avb-planer.

Mitt vivus lån skickade dom till kronofogden och jag bestred ärendet o sa jag ville ha avbetalnings plan o så fort de blev ett utslag så fick jag avbetalnings plan. Andra gången frågade jag om avbetalnings plan och blev beviljad de efter att jag förlängt i ett år :/ hade då 13 tusen l betalar 1200 kr i månaden..om fyra månader e de bort betalt o aldrig mer vivus elr sms lån över huvud taget..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp