Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Visa/Mastercard som går att gömma från KFM

Men vad bra då kan jag ha kvar pengarna där utan att dom tas. Det var därför jag ville ha ett konto utanför Sverige men då slipper jag det. Tack.
De kan ju utmätas om du har ett skuldsaldo oavsett om du har löneutmätning eller ej.

Men vad bra då kan jag ha kvar pengarna där utan att dom tas. Det var därför jag ville ha ett konto utanför Sverige men då slipper jag det. Tack.
Nej, det kan du inte.

Lasse svarar ordagrant som vanligt även om han vet att svaret kommer att tydas fel.
Har du en skuld till KFM så kan dom ta pengar på ditt konto, spelar ingen roll om du har löneutmätning eller inte.

Varför använder du inte pengarna till att bli skuldfri? Ist för att leva i en lögn?
Bankerna är ondskefulla som först är "lätta" och beviljar lån, och sen är "svåra" när dom inte accepterar avbetalningsplaner enligt önskemål.

Ingen av dem här har koll hittills spelar ingen roll om du har bank i utlandet. Skatten dras på din utbetalda lön. (Innan den skickas till ditt konto) Spelar ingen roll om det är i Sverige eller Azerbajdzjan. Tjänar du din lön i Sverige och du har beskattningsrätt i Sverige så kommer dem dra av pengar på din lön. I form av löneutmätnings detta görs i samband med det företag du jobbar på alltså utan att du bekräftar något. Har du dessvärre beskattningsrätt i ett annat land då blir det svårare. Plus att för att du ska ha detta måste du då alltså flytta det till det landet. Och uppfylla krav för att få det till exempel vara bosatt i det landet ca 2 månader om året och ha en fast adress där o så.
Hoppas detta svarar på det du frågar.

sen ska du veta att löneutmätningen som dem skickar ut i första brevet är inte skrivet i Sten. Skulle säga att du har bättre chans att ringa och prata med de och berätta om diverse utgifter. Så att dem vet hur mycket de kan dra utan att påverka din livssituation.

där skulle jag säga att det är enklare att fiffla med siffror mer än det du tänkte på. Men Hey detta är inget finansiellt råd utan bara påhitt allt jag säger

Du borde läsa en gång till.
Löneutmätning har inget med utmätning av andra tillgångar att göra.

Du kan tjäna 0kr och då inte ha löneutmätning och samtidigt ha 10 miljoner på banken.
Har du då 2 miljoner i skuldsaldo så kommer KFM utmäta 2 miljoner av dessa 10...

Ingen av dem här har koll hittills spelar ingen roll om du har bank i utlandet. Skatten dras på din utbetalda lön. (Innan den skickas till ditt konto) Spelar ingen roll om det är i Sverige eller Azerbajdzjan. Tjänar du din lön i Sverige och du har beskattningsrätt i Sverige så kommer dem dra av pengar på din lön. I form av löneutmätnings detta görs i samband med det företag du jobbar på alltså utan att du bekräftar något. Har du dessvärre beskattningsrätt i ett annat land då blir det svårare. Plus att för att du ska ha detta måste du då alltså flytta det till det landet. Och uppfylla krav för att få det till exempel vara bosatt i det landet ca 2 månader om året och ha en fast adress där o så.

sen ska du veta att löneutmätningen som dem skickar ut i första brevet är inte skrivet i Sten. Skulle säga att du har bättre chans att ringa och prata med de och berätta om diverse utgifter. Så att dem vet hur mycket de kan dra utan att påverka din livssituation.

där skulle jag säga att det är enklare att fiffla med siffror mer än det du tänkte på. Men Hey detta är inget finansiellt råd utan bara påhitt allt jag säger
Fast vi pratar ju om att utmäta pengar på banken och hur man undkommer detta.
Det har vi redan slagit fast att det inte har något med löneutmätning att göra...

TS verkar ha en summa pengar "undanstoppat" som TS inte vill KFM utmäter. Utan vill bara betala sina skulder genom eventuell löneutmätning.

Skatt på lön har inget med löneutmätning att göra förutom att din arbetsgivare är skyldig att betala in dem båda...

Bra sagt. Jag har ingen koll.

Löngeutmätning är något annat, det är ett bestämt belopp som dras av din lön varje månad där du får behålla ett förbehålls belopp, beroende på vad du har för utgifter/hyra osv. Det du pratar om är att Kronofogden kollar vad du har för tillgångar att utmäta, tex bil, dyra saker, pengar på sparkonto osv.
Vill du ha pengarna ifred så skaffa ett konto på jeton, dom har även kort till som funkar alldeles utmärkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp