Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Visa Era Fasta Utgifter

Allt som kommer in går ut. Enkelt! Men

Bostad 7130
El 300
Lån 4100
Försäkring 200
Larm 350
A-kassa/fack 400
Spar 5000

Bostadslån 4400
Övriga lån 5100
Krediter 800
Sophämtning 574
Förskoleavgift 1108
Mobilabonnemang 589
Hem och villaförsäkring, 2 hundförsäkringar, olycksfallsförsäkring samt 1 barnförsäkring 1570
Hundförsäkring hund nr3 350
Kattförsäkring 175
Bilförsäkring 473
Husvagnsförsäkring 58
El (beror på årstid) men denna månaden 2800
Internet 400
Glasögonabonnemang 517
ATV försäkring 133

Summa: 19047

csn också, 617

Sen har jag säkert glömt något också ‍♀️
Brukar vara redigt pank några dagar efter lön.

Törs du outa politisk tillhörighet här, det var modigt!

Äh, folk får väl rösta på vem dom vill. Personligen bryr jag mig inte om någon här är vänsterpartist eller moderat eller vad som helst. Vi lever som tur är i en demokrati och inte diktatur :D Men det är ganska intressant fenomen i Sverige, folk berättar gärna om dom är otrogna,har skulder, deras lön men nästan aldrig vem dom röstar på :D

Hem och villaförsäkring, 2 hundförsäkringar, olycksfallsförsäkring samt 1 barnförsäkring 1570
Hundförsäkring hund nr3 350
Kattförsäkring 175
Bilförsäkring 473
Husvagnsförsäkring 58
ATV försäkring 133

Brukar vara redigt pank några dagar efter lön.

Då är det ju läge att se över dina försäkringar för du betalar på tok för mycket. ATV:n var det bra pris på och så även på Husvagnen (om den är helförsäkrad) men du betalar närmare 3000 i månaden - 36.000 per år. Jag är ganska säker att du kan få ner det åtminstone till 2.000 i månaden.

Hyra: 7.750
Parkering: 450
El: 450
Varmvatten: 400
Bredband+TV: 887
Telefoner: 816
A-kassa: 112
Billån: 1460
Bankavgift: 39
Hemförsäkring: 100
Bilförsäkring: 270
UC: 49
Hyresgästföreningen: 85
Abonnemang (Spotify, Youtube, Netflix, Viaplay, Amazon Prime, WoW): 889
Diesel: 800

Totalt: 14557

Då är det ju läge att se över dina försäkringar för du betalar på tok för mycket. ATV:n var det bra pris på och så även på Husvagnen (om den är helförsäkrad) men du betalar närmare 3000 i månaden - 36.000 per år. Jag är ganska säker att du kan få ner det åtminstone till 2.000 i månaden.

Har haft lite sjukdomar och olyckor med 2 av hundarna så deras premier har skjutit i höjden, låg på runt 300kr/hund/månad förut, nu över 500kr/hund.
Hade alla lite mer samlat förut men blev billigare att flytta en del försäkringar till andra bolag.

Har haft lite sjukdomar och olyckor med 2 av hundarna så deras premier har skjutit i höjden, låg på runt 300kr/hund/månad förut, nu över 500kr/hund.
Hade alla lite mer samlat förut men blev billigare att flytta en del försäkringar till andra bolag.

Akta dig bara för att byta försäkringsbolag för dina hundar.
Det är inte riskfritt att försöka pressa kostnaderna för sin djurförsäkring genom att byta försäkringsbolag.
Det nya försäkringsbolaget kan hävda att ditt djur började utveckla en sjukdom innan du bytte bolag, eller reservera sig för skador som djuret tidigare haft.
Dom andra försäkringarna kan du flytta. Det lönar sig aldrig att ha försäkringar samlade på ett bolag. Sen ska man se över sina försäkringar minst 1 ggr per år. Det kan man spara många tusenlappar varje år på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp