Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill minska bördan - hjälp

Jag har betalt av och avslutat flera krediter. Efter denna uppdatering på uc = från 5,9 till 0,76.

Jag ville få ned räntan på ett av kvarvarande lån (92.000 med ränta på ca 10%). Skickade iväg ansökan på lite drygt 100.000 (tänkte baka in de sista på klarna också). Fick bara 1 erbjudande, nordax på 13%.
Kommer ju självklart inte ta det eftersom syftet var att minska räntan.
Min skuld jämfört med inkomst är väldigt hög, typ 2,5. Antar att det är det som ställer till problem?

Har 4 förfrågningar nu, 2 försvinner i slutet av oktober. Vad tror ni, kan det bli fler/bättre erbjudanden då? Eller är det kört och bara att stå ut?
Andra tips?

Hmm..märkligt. jag har oxå hög skuld jämfört med inkomst men fick flera erbjudande. Betyget är ju bra.
Har du nån anmärkning eller annat som ser sämre ut? Du borde fått fler erbjudande tycker man..

Ingen anmärkning, aldrig missat en betalning (eller jo men då ringt och använt betalningsfri månad/fått betala in räntekostnader för den månaden etc så inga anmärkningar).

Har som sagt höga skulder.
Forex 212.000
Santander 184.000
Qliro 187.000
Collector 92.000
Inkomst 2019 270.000
2020 kommer bli ca 360.000

Troligen inkomsten som är orsaken. Finns det möjlighet att kanske få amorteringsfritt på någon av de andra lånen, lägg all den extra pengen att betala bort det dyraste lånet för att snabbt få bort det.

Misstänker så.

Min plan är att använda betalningsfria månader (om jag läst rätt kan jag göra det en gång per halvår typ) och lägga krut på collector-lånet. Har ett halvår kvar på klarna, tänkte lägga denna summan extra in på collector sen. Samt lägga all skattåterbäring nästa år på detta också.
Men hade velat fått ner räntan på det för att se ännu mer effekt, men får väl helt enkelt stå ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp