Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill låna upp till 5-600k

Hej! Jag undrar vilken bank som enklast och snabbast ger ut ett lån på summan som är skriven ovan. Jag har ett fast jobb som målare med en grundlön runt 45000 innan skatt. Hyran inkl övriga utgifter ligger på runt 4800 kr, har inga tidigare betalningsanmärkningar men ett tidigare lån på 41000 kr som jag inte har någon problematik med alls att betala av. Vart ska jag vända mig och vad behöver jag tänka på innan någon kontakt med banken, lånet ska vara till en bil.

Hej! Jag undrar vilken bank som enklast och snabbast ger ut ett lån på summan som är skriven ovan. Jag har ett fast jobb som målare med en grundlön runt 45000 innan skatt. Hyran inkl övriga utgifter ligger på runt 4800 kr, har inga tidigare betalningsanmärkningar men ett tidigare lån på 41000 kr som jag inte har någon problematik med alls att betala av. Vart ska jag vända mig och vad behöver jag tänka på innan någon kontakt med banken, lånet ska vara till en bil.
Hej!
Jag har som högst lånat 400 k. Det är väldigt få som lånar ut 500-600 k, men allt beror väl på inkomst och total ekonomi. Använd någon av de stora låneförmedlarna, Sambla har nog flest banker just nu, men Lendo och Advisa är också bra. Egentligen skulle du nog söka ett billån, men även det kan du ju ange via en låneförmedlare när du skriver vad du vill använda pengarna till. Ska du köpa bilen privat så kanske det är så att du måste ha själva pengarna, vet inte om man kan ta ett så kallat billån på samma premisser som på bilfirma i det fallet men det finns det nog andra här som känner till. Jag har ungefär samma inkomst som du och har aldrig blivit erbjuden lån på mer än 400 k, men stort lycka till!

Senast ändrad:
Sök inte sambla! De trakasserar efteråt. Via Zmarta får du tillgång till de flesta banker som lånar över 500k. Sedan följer Lendo och efter det Advisa. Finns många banker som säkert lånar till dig. Du har bra inkomst och få befintliga lån. (Jag har publicerat en översikt över alla banker via förmedlare som erbjuder över 500k).
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp