Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill låna 800-900 tusen. Går det?

Kan förstå om de blir lite rörigt. Ska förtydliga för dig.

alternativ 1: Just nu har jag 380 tusen i blanco säljer min nuvarande bil som jag kommer få ungefär 380 tusen för. Tar mer blancolån så jag kommer upp i ca 800-900 tusen kronor totalt.

alternativ 2: jag säljer min bil för att betala av 380 tusen i blancolån så jag hamnar 0 kronor i blancolån och sedan tar ett lån via bilfirman och betalar ca 30% handpenning.

Hur vet du att jag inte kommer få lån eller ränta på 8%?
För att det är andra tider nu. Du kommer varken få 800-900tkr i lån eller 8% i ränta. Du har för låg inkomst för det första och för det andra lånar bankerna knappt ut till nylån, utan prioriterar omförhandlingar.

Är det ens beslutat än att ränteavdraget fasas ut? Eller trappas ner?

Okej, tack för din input. Vill undvika billån då det är 36 mån med 50% restskuld. blir alldeles för hög månadskostnad, kalkylen går inte ihop med min lön.
Billån blir rimligen mycket billigare av den anledningen att du även framgent får göra ränteavdrag. Det får man ju inte på blancolån särskilt länge till.

Billån är dessutom mycket enklare att få. Du har ju inte så bra förutsättningar med låg inkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp