Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill INTE spela bort huset...

Hallå. Jag är spelfri spelmissbrukare sedan i höstas. Jag och min sambo har husdrömmar men hennes tillit är rubbad och det accepterar jag. I alla fall, för att ett bolån ska gå igenom behövs bådas inkomster. Det jag nu undrar är vilka "garantier" vi kan ordna för det gräsliga mardrömsscenariot att "jag spelar bort huset". Eller rättare sagt, att jag får skulder i sådan omfattning att Kronofogden kan bli nödgade att driva in (min del av) huset. Kan hela huset skrivas över på henne, exempelvis? Någon som kan formalian och/eller varit i liknande situation? Tack!

Hallå. Jag är spelfri spelmissbrukare sedan i höstas. Jag och min sambo har husdrömmar men hennes tillit är rubbad och det accepterar jag. I alla fall, för att ett bolån ska gå igenom behövs bådas inkomster. Det jag nu undrar är vilka "garantier" vi kan ordna för det gräsliga mardrömsscenariot att "jag spelar bort huset". Eller rättare sagt, att jag får skulder i sådan omfattning att Kronofogden kan bli nödgade att driva in (min del av) huset. Kan hela huset skrivas över på henne, exempelvis? Någon som kan formalian och/eller varit i liknande situation? Tack!
Ni kan ju inte skriva över huset på henne sen när du börjar få skulder (om) hos KFUM det är inte bra är brottsligt.
Hon kan ju stå på det från början om det är en möjlighet då är det ju henne så då är det lungt

Några absoluta garantier finns inte.

Några absoluta garantier finns inte.
Nej, det enda som funkar är att hon köper huset själv, och garderar genom att skriva äktenskapsförord om att det är hennes enskilda egendom. Det sista ska väl egentligen inte behövas för att slippa utmätning pga dina skulder men skyddar vid tex skilsmässa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp