Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Hej,

Jag har jobbat som lånehandläggare för flertal banker i flera år och hjälper personer dagligen med att förbättra sin kreditvärdighet eller hitta bästa lösningar för deras lånebehov.
Om du behöver hjälp är du välkommen att förklara ärendet så gör jag mitt bästa för att hjälpa dig!

Jag arbetar som lånehandläggare för för en av dom företagen du nämner (Låneförmedlare) men gör inte detta som reklam! Har ingen hemsida som annonseras och inte heller telefon nummer utan tänkte helt enkelt svara på frågor och ge förslag på vad man kan göra för att lösa potentiella problem med UC etc.

När man tackar ja till ett erbjudande via Lendo (jag utgår från att det är hos dem du jobbar), får de andra långivarna veta vem som "kammade hem affären" och till vilken ränta?

Kort svar: nej, ingen information skickas ut angående en ansökan till dom andra bankerna.

Information om dina existerande engagemang kan endast synas om banken betalar för en "mini upplysning" (denna påverkar inte din riskprognos och syns inte på en UC).
Du kan själv ta en mini upplysning via tjänsten minuc.se (kostar 19 kr)

Senast ändrad:
Vilken av bankerna ni samarbetar med har högst beviljandegrad?

Denna typ av information kan jag tyvärr inte medge utan att få ett godkännande från någon behörig.
Skilljer sig också väldigt mycket beroende på kundens förutsättningar.

Vilka har lägst beviljandegrad då?

Sevenday kräver väldigt bra förutsättningar och begär nästan alltid kompletteringar i form av lönespec och id handling. Riktigt trevliga, bra bud och otroligt snabba. Jag skulle välja dom som kund om jag har behov och möjlighet.

Hej . Lite tips från experten önskas. Har idag 350 k i lån hos 2 olika banker. Har 22 ff hos uc och en prognos på 15.1 . Ca 8 ff försvinner kommande månad och har inga nya ff senaste tiden. Vill heller inte söka runt och fylla på med nya ff. Tycker du att jag ska vänta med o söka nya eller vad göra?

Du kan gradvis förbättra dina villkor om du har väldigt höga räntor (20%) på existerande lånen och ansöka när dessa försvinner så länge som resterande UC är "äldre" än 6 månader. För bästa budet för att samla allt med bästa räntan behöver du vänta tills dess att du har max 2 st ff.
Sök inte med flera ff per lånetillfälle, första ff kommer du få bästa budet på sedan går det neråt. Sök istället via en förmedlare där 1 ff kan användas med så många banker som intresserar dig som möjligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp