Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill ansöka samlingslån men vet inte var pga hög uc.

Hej,

jag har följt detta forum av- och till en längre period och behöver nu råd och stöd.

Jag har, tyvärr, alltid haft svårt att sköta min ekonomi och har lånat upp över öronen i blancolån men nu går det snart inte mer. Lånat för att betala av gamla skulder men nu har det tagit stopp.

Jag skulle vilja ta ett jättestort lån för att betala av alla skulder. Betala 5-6000 i månaden på ett enda lån istället för 15-18 000 varje månad.

Jag har inga anmärkningar eller misskötta krediter.
Enligt min sida på Samla idag så har jag 7.8 i uc men kollar man på senast uc-kollen som gjordes mitten på november så ligger det på riskprognos 17.20%.

Mina lån ser ut såhär.
Santander 79 804 (senaste lån
Marginalen 56 376 och 60 784
Ica 82 585
Klarna 52 000
Sevendays 86 314
Qliro 4 973
Nordea fyra lån på
740
1860
41 235
22 444
35 405

Kreditkort:
Resurs (tagit för en månad sedan då jag lagade bilen) 15 465
Resurs 4 871
Wasa 44 894
Nordea guld 21 400

Avarda 50 000
Collector 50 000

Studielån 53 403.
Jag kan tänka mig att fortsätta betala på studielånet och även de fem lånen från Nordea.

Allting är från 12 år tillbaka till nu.

Jag har fast jobb och efter lönehöjningen så ligger jag på 42 200kr/månad.

Jag är gift sen åtta år tillbaka men min man vet inget och jag vill och kan inte berätta. Han har inga skulder alls och vi delar endast på hyra, el, djuren, bredband och maten. Vi har gemensamt konto där vi sparar 2000kr/månad.

Jag vet att jag har själv satt mig i världens rövskit och mår fruktansvärt dåligt av det.

Hur kan jag gå tillväga? Om jag betalar högre ränta för ett stort samlingslån så får det vara.

Tack för all hjälp!

Hej,

jag har följt detta forum av- och till en längre period och behöver nu råd och stöd.

Jag har, tyvärr, alltid haft svårt att sköta min ekonomi och har lånat upp över öronen i blancolån men nu går det snart inte mer. Lånat för att betala av gamla skulder men nu har det tagit stopp.

Jag skulle vilja ta ett jättestort lån för att betala av alla skulder. Betala 5-6000 i månaden på ett enda lån istället för 15-18 000 varje månad.

Enligt min sida på Samla idag så har jag 7.8 i uc men kollar man på senast uc-kollen som gjordes mitten på november så ligger det på riskprognos 17.20%.

Mina lån ser ut såhär.
Ica 82 585
Klarna 52 000
Sevendays 86 314
Qliro 4 973
Nordea fyra lån på
740
1860
41 235
22 444
35 405

Kreditkort:
Resurs 4 871
Wasa 44 894
Nordea guld 21 400

Avarda 50 000
Collector 50 000

Studielån 53 403.
Jag kan tänka mig att fortsätta betala på studielånet och även de fem lånen från Nordea.

Jag är gift sen åtta år tillbaka men min man vet inget och jag vill och kan inte berätta. Han har inga skulder alls och vi delar endast på hyra, el, djuren, bredband och maten. Vi har gemensamt konto där vi sparar 2000kr/månad.

Jag vet att jag har själv satt mig i världens rövskit och mår fruktansvärt dåligt av det.

Hur kan jag gå tillväga? Om jag betalar högre ränta för ett stort samlingslån så får det vara.

Tack för all hjälp!
Desto snabbare du berättar för gubben desto bättre är mitt råd..

Sluta söka jobb hela tiden så att din kreditvärdighet blir bättre och sök sedan ett samlingslån helt enkelt

Jag vågar inte berätta för honom.

Förr eller senare kommer du bli tvungen för jag kan inte se att du kan bli beviljad ett samlingslån och om jag tolkar dig rätt går du inte runt längre?

Hej,

Mina lån ser ut såhär.
Ica 82 585
Klarna 52 000
Sevendays 86 314
Qliro 4 973
Nordea fyra lån på
740
1860
41 235
22 444
35 405

Kreditkort:
Resurs 4 871
Wasa 44 894
Nordea guld 21 400

Avarda 50 000
Collector 50 000

Studielån 53 403.

Tack för all hjälp!
Jag säger som flera andra: berätta för din man. Att inte göra det i detta läge kommer göra ditt liv så mycket jobbigare på alla sätt. Tro mig: jag gjorde det inte utan blev till sist avslöjad av frun. Det var värre än värst och har tagit år att reparera.

Vad har pengarna gått till? Är det saker som din man inte känner till/ haft nytta av osv? Jag menar att kanske han är en del i att det blivit som det blivit? Ni behöver blixtsnabbt sätta er och reda ut er gemensamma ekonomi och om han blir insatt så har ni ju helt andra förutsättningar än vad du ensam har just nu. Med den informationen du har lagt fram ser det ut att bli väldigt svårt att reda ut situationen på egen hand och det är väl bara en tidsfråga innan betalningsanmärkningar och hela den soppan kommer inrullandes.

Du måste berätta, helst för länge sen. Man delar för och motgångar som gifta.

Och anledningen till att det ser ut såhär, har du fortfarande problem med det? Första steget är att först fixa vad som är problemet till detta. om det är shopping eller spelmissbruk eller något annat, du behöver inte vara orolig att bli dömd, vi gör inte sånt här!

Bästa du kan göra enligt mig är berätta för han, kunna få ett samlingslån med han som medsökare.

Hej

Har du många förfrågningar? Får du tillbaka på skatten snart? Kan du använda pengarna till att släcka något kreditkort/Qliro/Nordea? Gissar att du betalat en del i ränta och får tillbaka pengar.
Kan du jobba extra? Högskoleprovet och kommande riksdagsval ger lite extrapengar. Sälja saker som du inte använder? Jag har sålt jättemycket på vinted, marknader och marketplace.

Ta en paus hos Klarna på tre månader och betala annat för att minska vissa skulder? Klarna erbjuder en paus och om de inte har ändrat mer så kan man ta en paus i tre månader utan avgifter och ränta därefter ska man fortsätta betala. Är det mindre avbetalningar eller stor månadsfaktura? Klarna syns inte på UC men jag vet att Qliro gör det och det drar ner ens betyg.
Vad kostar dina lån varje månad? Har du en tydlig budget?

Jag har varit i direktkontakt med Collector och kommer, efter sommaren, att samla tre lån till ett stort och på så sätt ha mer utrymme. Jag ser att du har ett lån hos dem och om du har skött dina betalningar kan det vara värt att ringa till dem och se över om du kan utöka ditt lån men det är då bra att försöka beta av vissa småskulder innan du gör detta.

Och du bör i alla fall tänka på att berätta. Jag förstsår att det är det optimala och jag önskar att jag kunde berätta för två personer men just nu går det inte. Jag kan inte säga att du ska/inte ska berätta du känner din man bäst och det är lätt att säga att man ska berätta men ibland behöver det ta sin tid också. Du kan tänka på det samtidigt som du lägger upp en plan och ser över vilka alternativ du har. Det är absolut inget som hindrar dig från att försöka beta av mindre skulder, sälja saker du inte använder och försöka underlätta för dig själv samtidigt som du funderar på hur och om du ska berätta.

Tror om du söker genom Lendo att samla 350 tusen har du en chans att få några förslag. Samla då allt du kan om det går vägen. Om inte får du då kanske berätta ändå för din man

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp