Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket strul!

Den 8 november betalade jag in hela min skuld till kronofogden för att slippa ha kvar skulder och löneutmätning. Har sedan dess ringt och kollat att det blivit bokfört men icke. Har ju andra lån jag måste betala och har haft panik. Fick rådet att maila alla kvitton på betalningen vilket jag gjort, men när jag fick svar så skrev dom att jag har en skuld, samma som jag betalat in . Dom hade inte ens kollat kvittona dom bad om. Men idag äntligen fick jag tag på rätt person som helt enkelt drog tillbaka allt och faxar mitt lönekontor för att dra tillbaka utmätningen. Då dom håller på att byta system kan det ta en evighet innan dom ser betalningen och det tyckte hon inte skulle behöva drabba mig. Gissa om tårarna rann av lättnad . Men än är det inte över, nu måste jag ringa lönekontoret för att trycka på dom så dom gör sitt. Bara att hålla tummarna nu.
Helt sjukt vilket konstigt system dom har, jag som trodde att det bara var att betala in! . Ville dela med mig om någon mer tänkt göra samma sak, se till att ha god marginal till nästa utmätning, kronofogden lever på stenåldern .

Jag känner helt igen mig. Jag betalade allt mitt den 26:e okt. Det som jag betalade in till inkasso är borta men det jag betalade direkt till kfm 3 ärenden är fortfarande ett som obetalt. Min löneutmätning de drog den 27:e okt är heller inte bokfört. Lär ju dröja att få tillbaka det.

Nu är det lönekörning den 18:e så kfm kommer få pengar igen, bara för de är så sega. Blir 7000 som jag ska ha tillbaka.. Blir väl nästa år de kommer :(

Är skit detta.. Men bra för dig att de har blivit bokfört nu! Lönekontoret borde ju vara snabba på att ta bort löneutmätning.

Jag ska ringa kfm idag igen. Ringer varannan dag nu för att kolla hur det går..

Jag känner helt igen mig. Jag betalade allt mitt den 26:e okt. Det som jag betalade in till inkasso är borta men det jag betalade direkt till kfm 3 ärenden är fortfarande ett som obetalt. Min löneutmätning de drog den 27:e okt är heller inte bokfört. Lär ju dröja att få tillbaka det.

Nu är det lönekörning den 18:e så kfm kommer få pengar igen, bara för de är så sega. Blir 7000 som jag ska ha tillbaka.. Blir väl nästa år de kommer :(

Är skit detta.. Men bra för dig att de har blivit bokfört nu! Lönekontoret borde ju vara snabba på att ta bort löneutmätning.

Jag ska ringa kfm idag igen. Ringer varannan dag nu för att kolla hur det går..
Gör som jag och maila kvitton på betalning så kanske dom gör en manuell stopp?

Den 8 november betalade jag in hela min skuld till kronofogden för att slippa ha kvar skulder och löneutmätning. Har sedan dess ringt och kollat att det blivit bokfört men icke. Har ju andra lån jag måste betala och har haft panik. Fick rådet att maila alla kvitton på betalningen vilket jag gjort, men när jag fick svar så skrev dom att jag har en skuld, samma som jag betalat in . Dom hade inte ens kollat kvittona dom bad om. Men idag äntligen fick jag tag på rätt person som helt enkelt drog tillbaka allt och faxar mitt lönekontor för att dra tillbaka utmätningen. Då dom håller på att byta system kan det ta en evighet innan dom ser betalningen och det tyckte hon inte skulle behöva drabba mig. Gissa om tårarna rann av lättnad . Men än är det inte över, nu måste jag ringa lönekontoret för att trycka på dom så dom gör sitt. Bara att hålla tummarna nu.
Helt sjukt vilket konstigt system dom har, jag som trodde att det bara var att betala in! . Ville dela med mig om någon mer tänkt göra samma sak, se till att ha god marginal till nästa utmätning, kronofogden lever på stenåldern .

Min SISTA löneutmätning görs nu den 25/11 och det ska bli så skönt att slippa detta. Dock verkar det som om KFM bytt system eller gjort något annat den senaste tiden för det tog 3 veckor för dem att registrera oktober måndags löneutmätning. Dock hann de skicka ut ett nytt beslut på fel summa så idag kom äntligen ytterligare ett nytt beslut med rätt summa. Lönekontoret skickar in sina filer på fredag så det var ju i grevens tid. Segt när det inte uppdateras varken på UC eller i KFM egna system. Men de är snabba på att dra pengar!

Senast ändrad:
Var likadant för mig för några år sedan. Jag betalade in skulden men det drogs från lön ändå. Jag skickade in på att jag betalat men hände inget, till slut sa jag till dom att jag ska skicka det vidare för det är ju konstigt att det ska ta sån tid innan man får tillbaka pengarna fast man gjort rätt för sig. Tog en hel månad innan det kom in på mitt konto.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp