Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilket snabblån är enklast att få?

Vilket snabblån utan UC är enklast att få beviljat idag om vi bortser från Ferratum, Fairlo, Viaconto, Northmill, Merax, Lumify och Brixo?

Finns det någon långivare som använder sig av annan kreditupplysning än UC, Creditsafe och Dun & Bradstreet(Bisnode)?
Då dessa ser inte bra ut för mig antar jag pga förfrågningar.

Jag har testat att söka på Lumify och Brixo nyss men fick avslag, på Kredio fick jag bara ett förslag Banky med borgenär, vilket inte går.

Banky är skämt. Om man har borgenär som är kreditvärdig då kan man få lån var som helst och inte hos Banky med 35% i ränta

Binly får jag inget då jag redan har haft en kredit där tidigare. Ekomni har jag ännu inte testat.
Finns det fler?

En grundkriterie för att få ett lån hos Ekomni är

• Genomfört en budgetkalkyl på ”Hallå Konsument”.

Hur kan de ens se att man har gjort det? Hur intygar man det?

Det känns som att det är svårt att få ett lån hos dem.

Ekomni är omöjligt o inte ens värt o testa.

Jag hade pissförutsättningar men kunde låna 20k hos saldo o 30k creditstar. Det räddade mig i några månader.

Ekomni är omöjligt o inte ens värt o testa.

Jag hade pissförutsättningar men kunde låna 20k hos saldo o 30k creditstar. Det räddade mig i några månader.
Tack. Jag testar med Creditstar nu, men det verkar vara något tekniskt fel eftersom
sidan fastnade vid sista steget under ansökningsprocessen.
Jag ska testa igen senare.

Oj, svårt.
De flesta använder ju sig av antingen Bisnode, Creditsafe eller UC.
Förut skulle jag säga Flexlimit som använde sig av Safenode men dessa lånar just nu inte ut.
Du nämnde Creditstar men dom använder ju sig av Bisnode så du vet..
Tror att du behöver ansöka hos någon aktör som tar något av Bisnode, Creditsafe eller UC.
Svårt val men jag drar nog till med Vivus (hög ränta dock) eller Loanstep och då låna 3000-5000 kronor. Högre belopp är nog svårare att få låna. Betalar du tillbaka inom 14 dagar är det räntefritt.
Vivus tar Creditsafe och även Loanstep om du ansöker den summan jag skrev.

Oj, svårt.
De flesta använder ju sig av antingen Bisnode, Creditsafe eller UC.
Förut skulle jag säga Flexlimit som använde sig av Safenode men dessa lånar just nu inte ut.
Du nämnde Creditstar men dom använder ju sig av Bisnode så du vet..
Tror att du behöver ansöka hos någon aktör som tar något av Bisnode, Creditsafe eller UC.
Svårt val men jag drar nog till med Vivus (hög ränta dock) eller Loanstep och då låna 3000-5000 kronor. Högre belopp är nog svårare att få låna. Betalar du tillbaka inom 14 dagar är det räntefritt.
Vivus tar Creditsafe och även Loanstep om du ansöker den summan jag skrev.
Vivus och Loanstep har jag redan krediter hos så det blir svårt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp