Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilket samlingslån bör man välja?

Hej!

En uppdatering:

Sökte 350 K via Advisa och fick 7 svar:

Hela summan:
Marginalen Bank (7% ca)
Norwegian Bank (9,5%)
Collector, (10,5 % ca)
Avida, (13,5%)

300 K:
Nystart Finans

150 K:
Konsumentkredit

20 K:
Friia

Efter att jag räknat så skulle Avida ha tillbaks ca 795 K! Så det valde jag bort.
Collector kostade 700 K ca. Valde även bort det, trots att det var frestande i och
med att de betalar ut snabbt och inte krävde någon komplettering. Norwegian skulle kosta ca 650 K, de ville ha två lönespecifikationer. Valde Marginalen till sist med det kravet att de vill att minst 139 K av lånesumman går till kreditinbetalningar, dock inte SMS-lån.

Min fråga är således: Det står att jag har blivit beviljad lånet och jag har signerat samt skickat PDF med uppgifter om vilka krediter som skall lösas. Är dock något nervös i och med att jag inte vill ta ut något i förskott. De skriver att de påbörjar handläggningen så snart de kan. Går det att hoppas att de betalar ut lånet och hur lång tid brukar det ta?

Tack för kommentarer och tips!;)
Hej..hur har d gått för dig o Marginalen? Jag valde dom igår o skickade med pdf o signerade digitalt? Orolig över avslag ändå. ??

Hej!

Lämnade in lösenunderlag i måndags morse. Har haft regelbunden kontakt med dem hela veckan utan att få något tydligt svar hur det har gått i processen. De sa bara att allt ser bra ut och att deras handläggning tar 2-5 dagar. Sedan ringde jag i fredags eftermiddag och då sa det att lånet är utbetalt men att det tar 1-3 bankdagar innan det anländer till kontot. Så det gäller att ha tålamod, de är inte jättesnabba direkt. Sedan så erbjuder de att man skall ansöka om deras kreditkort också om man har kontakt med dem. Jag gjorde det men då gick det inte igenom även fast det var samma UC. Så jag vet inte om det är att rekommendera om man är i gränstrakterna av 4-5% i kreditbetyg. Lycka till!

Hej!

Lämnade in lösenunderlag i måndags morse. Har haft regelbunden kontakt med dem hela veckan utan att få något tydligt svar hur det har gått i processen. De sa bara att allt ser bra ut och att deras handläggning tar 2-5 dagar. Sedan ringde jag i fredags eftermiddag och då sa det att lånet är utbetalt men att det tar 1-3 bankdagar innan det anländer till kontot. Så det gäller att ha tålamod, de är inte jättesnabba direkt. Sedan så erbjuder de att man skall ansöka om deras kreditkort också om man har kontakt med dem. Jag gjorde det men då gick det inte igenom även fast det var samma UC. Så jag vet inte om det är att rekommendera om man är i gränstrakterna av 4-5% i kreditbetyg. Lycka till!
Okej..tack snälla för svar. Då är d bara att hålla tummarna aty det går vägen för oss båda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp