Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket lån ska jag lösa?

Men å andra sidan väl collector en av de aktörerna det ofta går att höja lånet på?

Jag skulle av erfarenhet ringa till Collector, säga att du har 120k och att du funderar på att betala av ett av dina lån. Kanske går de med på att baka ihop ditt collectorlån med något av de andra och sänka räntan.

Gör samma sak hos de andra. De vill ju ha kvar dig som kund så spela dom mot varandra för bäst resultat.

Men å andra sidan väl collector en av de aktörerna det ofta går att höja lånet på?

Jag skulle av erfarenhet ringa till Collector, säga att du har 120k och att du funderar på att betala av ett av dina lån. Kanske går de med på att baka ihop ditt collectorlån med något av de andra och sänka räntan.

Gör samma sak hos de andra. De vill ju ha kvar dig som kund så spela dom mot varandra för bäst resultat.

Det är helt sant. Fick erfara det igår då jag redan hade fått nytt lån och pengarna på kontot. Dom sänkte räntan och erbjöd nytt lån. Var dock inte Collector, men dom är ju väldigt givmilda med pengar

Tillägg:

Jag har några oanvända krediter på sammanlagt 100 000SEK, ska jag "ta bort" dessa så de ej syns på min UC för att förbättra betyget, eller är det bättrer att de ligger kvar? Har läst att banken "gillar" att man har en buffert.
Avsluta inte dem betala av så du har kredit kvar med en nyttjandegrad på ca 15% om du har fler, har du en kredit på 100.000 så betala ner den till 15000 eller lägre men lämna kvar några hundralappar.

Det första givetvis, dels för att det är högst ränta dels för att det är det "lägsta".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp