Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket lån ska jag lösa?

Hej,

har 120 000SEK som jag kan lösa något av mina lån med alt betala extra på;

1. Collector 100 000KR 10% ränta (1200 månad)
2. Santander 200 000KR 8.5% ränta (2300 månad)
3. Wasa kredit 130 000SEK 8.5% ränta (2000 månad)

Min ambition är att samla ihop resten i ett samlingslån till sommaren.

Är det här alla lån du har?

isåfall hade jag betalat collector och sen sparat resten som buffert och ansöka om ett samlingslån för de andra 2 när du har bra betyg

Klockrent exempel enligt snöbollsmetoden här. Betalar av minata lånet med högst ränta!

En buffert är alltid bra. Hade nog haft kvar 5-10 000 kr max om du t.rx bor själv i hyresrätt. Sen börja månadsspara och börja om med ekonomin!

Bättre med 2 långivare än 3 st på uc

Hej,

ja det känns väl rimligare... Faktiskt. Även om det blir lite "mer per månad".

Det är de lånen jag har, sen har jag lite privat som måste lösas också.

Tack.

Du ville ju söka till sommaren hela beloppet. Så hade maxat betalningsfria månader t.ex.

Hur ser din uc ut?

Ja, det är sant. Wasa kredit har jag redan nyttjat, från förra året visserligen. Santander ger inte några sådana, de djävlarna.

Jag har 21% uc nu med många FF (15st) som försvinner i juni, efter det ca 4-5 st.

Tyvärr är min inkomst från förra året rätt kass då jag var arbetslös utan ersättning i fyra månader... Får se vad scoren blir.

Tillägg:

Jag har några oanvända krediter på sammanlagt 100 000SEK, ska jag "ta bort" dessa så de ej syns på min UC för att förbättra betyget, eller är det bättrer att de ligger kvar? Har läst att banken "gillar" att man har en buffert.

Tillägg:

Jag har några oanvända krediter på sammanlagt 100 000SEK, ska jag "ta bort" dessa så de ej syns på min UC för att förbättra betyget, eller är det bättrer att de ligger kvar? Har läst att banken "gillar" att man har en buffert.

Tar du bort dessa så kommer betyget att bli sämre, men oftast bara tillfälligt. Men hur länge varierar

Hej,

har 120 000SEK som jag kan lösa något av mina lån med alt betala extra på;

1. Collector 100 000KR 10% ränta (1200 månad)
2. Santander 200 000KR 8.5% ränta (2300 månad)
3. Wasa kredit 130 000SEK 8.5% ränta (2000 månad)

Min ambition är att samla ihop resten i ett samlingslån till sommaren.

Behöver du ingen buffert utan vill betala av lånen så snabbt du kan så hade jag rekommenderat att lösa bort hela Collector och slänga in resterande hos Wasa. Wasa kommer då att sänka din månadskostnad med några hundralappar. Då har du 2 lån istället för 3 och vid omförhandling av lån ser detta ljusare ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp