Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket kreditkort är bäst?

Tas det en kreditupplysning på de kortet? Tänker om man kan sätta in egna pengar? Kan man ansöka om kortet utan kredit? Eller hur funkar det?
Aa det har jag för mig, tror det var full UC. Tror inte man kan söka utan krediten, jag har 10k på det, men för alltid över mat och bränsle pengar vid löning. Knappt använt mitt vanliga bankomatkort sen jag skaffade detta! 0.5 poäng per kr, 5000 poäng = 50kr på tanka. Tankar man på tanka får man 1 poäng per kr!

Har bara erfarenhet av klarnas:

-Gratis
-inte lika höga summor som "riktiga" kreditkort
-inga förmåner eller försäkringar
-kan användas i princip överallt där visa och mastercard används.
-29 kr i avi kostnad oavsett digitl faktura(tror dom ändrat nu dock)
-kan inte plocka ut kontanter
-ej räntefritt om du delbetalar.
-smidig inbetalning via appen
-kan läggas in digitalt
-tillfällig cvc kod kan användas vid köp på skumma websidor
-Tar miniUC syns ej på kreditupplysning

Har bara erfarenhet av klarnas:

-Gratis
-inte lika höga summor som "riktiga" kreditkort
-inga förmåner eller försäkringar
-kan användas i princip överallt där visa och mastercard används.
-29 kr i avi kostnad oavsett digitl faktura(tror dom ändrat nu dock)
-kan inte plocka ut kontanter
-ej räntefritt om du delbetalar.
-smidig inbetalning via appen
-kan läggas in digitalt
-tillfällig cvc kod kan användas vid köp på skumma websidor
-Tar miniUC syns ej på kreditupplysning
Ändras även kredit limit hej vilt så man kan aldrig vara helt 100 på att det får att använda

Det som inte betalas direkt är ju kredit, samlar du till faktura i slutet av månaden är det absolut kredit
Men hur funkar det då? Jag vill inte ha kredit. Men det går väl bara att använda tex Shell kreditkort som kredit? Eller kan man ladda det med pengar?

Jag fick godkänt när jag ansökte kreditkort hos min bank Swedbank. Hur funkar den, kommer kortet bli synligt på mina sidor? Eller blir den fysiskt bara? Får man faktura på det man utnyttjat?

Jag fick godkänt när jag ansökte kreditkort hos min bank Swedbank. Hur funkar den, kommer kortet bli synligt på mina sidor? Eller blir den fysiskt bara? Får man faktura på det man utnyttjat?
Hur var dina förutsättningar?

Förutsättningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp