Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilket klockslag vardagar dras autogiro.

Jag har mina autogiro hos scandiabanken där hyran dras den sista i varje månad. Borde det inte göras runt midnatt. klockan är nu 03.00 men ingenting är draget från mitt lönekonto. Någon som vet.

Runt 5-6 på morgonen brukar det ha rört sig på mitt konto

Varierar, vissa banker har dragit vid midnatt och andra under morgontimmarna.

Kommer osökt att tänka på en jag umgicks med när jag var kring 20 år.. Han var ständigt ute och stod vid bankomat vid midnatt den 25e och tog ut nästan hela lönen i kontanter.
Ser det namnet på jobbet nu, men låter såklart någon annan hantera det.

Kommer osökt att tänka på en jag umgicks med när jag var kring 20 år.. Han var ständigt ute och stod vid bankomat vid midnatt den 25e och tog ut nästan hela lönen i kontanter.
Ser det namnet på jobbet nu, men låter såklart någon annan hantera det.
Jag undrar om Finansinspektionen inte hade för bråttom när dom gjorde regelverket för penningtvätt, för reglerna pratar mot varandra.
Banknämden som gjort reglerna som bankerna strikt måste följa säger:
1.
Man får ta ut upp till 15000:- i kontanter från uttagsautomater en gång i veckan som samma sekund du greppar sedelbunten med tummen och pekfingret blir svarta pengar. Efter några månader har du många svarta sedlar i en konsumkasse under sängen.
2.
Går du då till banken och ber dem sätta in sedlarna på ett nyregistrerat sparkonto, så självklart gör dom det, för då är pengarna låsta, tills du bevisar från var pengarna kommer. Nu är det så att det är handläggaren hos banken som godtyckligt bestämmer om din förklaring/bortförklaring anses som trovärdig. Tycker handläggaren att det luktar mygel då blir pengarna frysta tills du kommer in med en mer trovärdig förklaring.
3.
Men Bankerna har de så kallade Transaktionslistorna där allt står, så det borde räcka som bevis på varifrån dom kontanta pengarna kom ifrån. För när dom togs ut i automaten registrerades det i transaktionslistorna. Eller har jag missat nåt.

Har Nordea för mig dras dom flesta runt 0:00 annars vet jag inte. Men när jag vaknar 05:00-06:00 har allt dragits iaf :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp