Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket inkassoföretag har respektive lån?

Nån som vet vilket inkasso de har?
Detta står i deras villkor verkar som om de har eget inkasso:

Om du har fått ett inkassobrev från vår inkassoavdelning rekommenderar vi att du återbetalar krediten utan dröjsmål. Om du inte kan återbetala krediten på en gång, kan du göra upp en betalningsplan för krediten när du har loggat in i online-faktureringstjänsten. Koderna fick du när du ansökte om kredit. Om du inte kommer ihåg dina koder kan du identifiera dig på nytt med e-legitimation, Nordea personkonto eller din mobiltelefon.
Om du låter bli att återbetala krediten medför det extra kostnader för dig och kan leda till en kreditanmärkning.
Du kan kontakta vår inkassoavdelning för att göra upp en betalningsplan. Experterna på inkassoavdelningen hjälper dig och ger dig råd i samtliga skeden av indrivningen.
Vår inkassoavdelning betjänar vardagar kl. 9–16 på number 08-501 64 509. Tänk på att upprättandet av en betalningsplan förutsätter en personlig kontakt med kundtjänsten

Euroloan-inkasso

Nån som vet vilket inkasso de har?

Hej. Euroloan har ett inkasso som heter Kredit-Hanterarna och jag har just gjort upp en avb plan där för mitt lån,då jag fick brevet fr dem så kunde jag logga in och där ansöka
om en avbplan.Efter det kommer det brev med bekräftelse på planen.

Hej. Euroloan har ett inkasso som heter Kredit-Hanterarna och jag har just gjort upp en avb plan där för mitt lån,då jag fick brevet fr dem så kunde jag logga in och där ansöka
om en avbplan.Efter det kommer det brev med bekräftelse på planen.

Hej! Vilket månadsbelopp fick du beviljat?

jag har mejlat dom (euroloan) om avbet
men det gick inte jag svarade att det står på eran hemsida
då sa dom att det är gammalt det som står där
dom skulle skicka till kfm om jag inte bet
hur kan dom göra så olika

jag mejlade dom att jag skulle bet den 20/8 (försöker förhala det hela)men då svarade dom att dom inte visste om det skulle ha gått till kfm
så kanske jag får ifrån kredit-hanterarna när dom inte ser någon bet

Jag hade inte hört av mej alls till euroloan,utan väntade på inkasso kravet och då la upp plan.Detta var i början på Juli,och jag gjorde första inb den sista.Så det är isf konstigt om de inte skickar till inkasso först innan kfm ! Men frågade du om det går till inkasso först,om du inte betalar?

Så här står det i villkoren: Tänk på att upprättandet av en betalningsplan förutsätter en personlig kontakt med kundtjänsten.Så om jag har förstått saken rätt kontaktar man kundtjänsten får man ingen avbetalningsplan väntar man på inkassokravet kan man få en avbetalningsplan HELSNURRIGT!!!

Ja...verkligen snurrigt!! Jag skulle väntat iaf om jag var du på inkassokravet,om det är så att du absolut inte kan betala nu! För kredit-hanterarna verkar vettiga åtminstone,med att få upprätta avbplaner!

seb

Har enkla lånet på seb som gått till fogden,nån som vet vad dom har för inkasso,tänkte göra en avbetalningsplan,det är bara knappt 8 tusen kvar nu.Nån som vet om det går?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp