Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket inkassoföretag har respektive lån?

Om intresse finns tänkte jag starta en tråd om vilket inkassoföretag som respektive lån har så kan ni fylla på med det/de ni har så man får aktuell information eftersom långivarna byter inkasso då och då. De jag kan bidra med är mitt Meddelandelån som ligger hos Gothia numera Intrum och mina Risicum/Okmoney lån som är på väg till Intrum dessutom har mitt Trustbuddylån gått till VKCinkasso och det börjar jag avbetala på i slutet på augusti. Hoppas ni andra kan bidra med egen lista också förutsatt att ni har avbetalningsplaner hos inkasso.

Meddelandelån-Intrum
Risicum/Okmoney-Intrum
Trustbuddy-VKCinkasso

Senast ändrad:
Smspengar= svea, Pengos=Intrum, easycredit, nano, mobillån= avida, kreditidag= Intrum, kundfinans går ej med på avbetalningsplan när den hamnat hos svea, jalån, pengarpunge= 3b kapital, folkia, kredit 365= svea, smspengar=svea, risicum/ok money= Intrum, vardagslånet = gothia, Bravio=gothia

Avbet Trustbuddy hos VKC inkasso

Om intresse finns tänkte jag starta en tråd om vilket inkassoföretag som respektive lån har så kan ni fylla på med det/de ni har så man får aktuell information eftersom långivarna byter inkasso då och då. De jag kan bidra med är mitt Meddelandelån som ligger hos Gothia numera Intrum och mina Risicum/Okmoney lån som är på väg till Intrum dessutom har mitt Trustbuddylån gått till VKCinkasso och det börjar jag avbetala på i slutet på augusti. Hoppas ni andra kan bidra med egen lista också förutsatt att ni har avbetalningsplaner hos inkasso.

Meddelandelån-Intrum
Risicum/Okmoney-Intrum
Trustbuddy-VKCinkasso

ca5tio.... Hur mycket betalar du per månad till VKC inkasso för skulden till Trustbuddy?
Hur stor är din skuld till Trustbuddy? :)

inkasso/avb

Hej.Jag har en väldans massa lån som jag nu försöker få avbetalning på,men jag känner att inkasso bolagen inte alltid är så tillmötesgående gällande vad man kan betala per månad och jag är sjukpensionär och har ut ca 8 800kr/mån,och då kan jag ju inte ha flera planer på 1000kr/mån för då kommer jag ju inte kunna hålla planerna!! Så jag vet inte hur jag ska gå tillväga...några av lånen har jag tyvärr varit tvungen att låta gå till kfm,men ska jag släppa resten oxå ?Jag bor i Villa och då kanske kfm mäter ut det...!!? Jag känner mej så ledsen och orolig över allt och kan inte sova eller kommer mej inte för nåt för allt känns bara så hopplöst!! Vet att jag inte är ensam om dessa ekonomiska problemen när jag hittade denna sida och läst lite..men jag måste ju göra något åt detta,men om jag inte kan få avbetalnings planer som jag kan betala av på då går det väl åt helvete.Så hur har ni gjort när ni förhandlat era planer,har ni bara fått höga belopp?
Någon mer här som äger hus och är orolig för om hur det ska går om/när en utmätning av skulderna börjar,eller har erfarenhet? Känns skönt att jag hittat detta forum iallafall och hoppas ni kan råda mej...! Tack..

Kan du tala om vilka lån det gäller så är det lättare att ge dig råd hur du ska göra.

Lånen..

Jag har
6000/vivus
7000/onea=kört,det vet jag..!
2000/ja-lån
2000/247-credit
6000/easycredit som är hos avida inkasso nu
3000/viaconto

sen har jag 15 000 /kontantfinans som är på väg till inkasso,vet ej vilket
har 20 000/ellos lån-Lindorff
har 30 000/halens- Intrum justitia Invest
har 9000/ Okq8-vanliga Intrum justitia

Lindorff har sänt till kfm,tror ni de kan gå med på plan ändå?
Vill som sagt ha så låga summor/månad så att jag åtminstone kan börja avbetala...
Eller ska jag bara släppa allt?..och bli av med hus och hem som jag är livrädd för ju!!

*Kontantfinans har Gothia mycket bra inkasso att förhandla med ska inte vara problem att få lågt belopp.

*247credit har Reka inkasso du bör få avbetalning på 250-300 per månad

*Vivus har eget inkasso du kan få avbetalningsplan när du förlängt ett år

*Viaconto hade tidigare eget inkasso vet ej hur det är nu kontakta dem.

Detta är vad jag vet andra kommer säkert komplettera listan åt dig. Har som du sjukpension eget hus försöker minska mina skulder med avbetalningar.

Lindorff brukar aldrig vara problem med att göra upp avbetalningar
Dock har du stor skuld och då är risken att det blir ett högre belopp
Men eftersom du inte får ut så mycket får vi hoppas de tar hänsyn till det
247 credit inga problem att få avbetalning..mejla dom

Ja lån är ett av de bästa jag haft
Inga problem där heller

Vivus funkade efter många om och men men det var efter förlängningstiden var slut
Du kanske kan fortsätta förlänga?
Onea vet jag inte vad du har för plan?

Där är det kört i alla falla om det går till Kfm
Men jag har haft mitt lån i ca 4 månader efter jag skulle betalat hela och betalat in lite då och då
Så betala så mycket du kan i alla fall så minskar ju skulden
Lycka till

Euroloan inkasso?

Nån som vet vilket inkasso de har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp