Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket inkassobolag använder Brixo vid obetald kredit 2025?

Kan såklart skilja men har sett ett fall nyligen där dom använder Zolva som inkasso.
Är det Holm Bank dom tagit över så Sileo Kapital

Mitt Brixo gick till bfm inkasso sedan direkt till Kronofogden, Brixo gick då med på att dra tillbaka det o lägga upp en avbetalningsplan

så först efter de skickat till kfm gick de med på det? Vad fick du för avbetalningsplan?

så först efter de skickat till kfm gick de med på det? Vad fick du för avbetalningsplan?
Ja precis jag fick betala 3000 för att de skulle dra tillbaka det o sen fick jag avbetplan på 2000kr /månad. Hade svårt att betala 2000kr i månaden så de godtog 700kr de 2 första månaderna o därefter 2000kr/månad

Verkar vara lite olika.
Men det brukar hamna hos BFM inkasso och ligga där 3 månader + 1 månad (den sista månaden har ju hela skuldens belopp förfallit).
Sen skickas det till externt inkasso (Zolva).

Bfm inkasso hotar med att skicka till KF om jag betalar mindre på min avbetalningsplan. Men samtidigt säger de om jag betalar en mindre summa av betalningsplan så kanske de bara skickar? Hur ska veta om de kanske skickar? Är det värt att betala en liten summa och hoppas de inte skickar till KF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp