Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket inkasso har Ferratum??

Mejlat med Ferratum i dag, de håller på byta inkasso men vilket det blir är inte klart än de de ville inte tala om vilka de förhandlade med. Men man kan ju få önska att det blir någon bättre än Svea.

Mitt Ferratum lån hade förfallodag den 26/7 för 3dagar sedan i dag ringde de mig och frågade varför jag inte hade betalt och när jag skulle betala. De sade också att lånet gick till Svea inkasso redan 14 dagar efter förfallodag. Är det inte väldigt snabbt att påminna 3 dagar efter förfallodag och är det inte väldigt snabbt att skicka till inkasso efter 14 dagar?

Lindorff har mitt lån i alla fall

De sa till i mig idag när jag ringde att det skulle gå till Svea är Lindorff bättre eller sämre än Svea?

Mitt Ferratum lån hade förfallodag den 26/7 för 3dagar sedan i dag ringde de mig och frågade varför jag inte hade betalt och när jag skulle betala. De sade också att lånet gick till Svea inkasso redan 14 dagar efter förfallodag. Är det inte väldigt snabbt att påminna 3 dagar efter förfallodag och är det inte väldigt snabbt att skicka till inkasso efter 14 dagar?
Med tanke på att den 26/7 var i fredags så är det snuskigt snabbt de ringde ja. Nu framkommer det ju inte om du har betalat, men om betalning skickats via internetbank på fredag eftermiddag så lär ju inte de få en notis om det förrän idag någon gång tidigast vid lunch. Skulle nog vilja säga att det är på gränsen till trakasseri att ringa samma dag som pengarna skulle nå dem vid betalning på förfallodagen.

Idag ringde de igen trots att jag pratat med dem igår och förklarat att fakturan är obetald då jag fått en vattenskada i köket som de börjat laga ej fått fakturan för det än och vet inte hur många tusen det kommer att kosta. Igår skulle de göra en anteckning om att jag ringt men den hittade de inte idag. Idag sa de om jag inte betalade nu så skulle de skicka till Svea förfallodagen var alltså den 26/7. Jag förklarade idag att jag mådde jättedåligt över att de jagade mig så här och till svar fick jag att de skulle anteckna det. Vad har det tagit åt Ferratum??

Skönt att dom antecknade det ändå, det får dig nog att må lite bättre ;)

Jag har ett lån hos dom där del 1 förföll 22/7, har inte sett något ännu. Du skulle ha betalat 26/7 säger du? Dom säljer sina fakturor till Svea Inkasso 14 dagar efter förfallodatum har dom sagt till mig.

Det bör innebära 5 augusti för mig och 9 augusti för dig. Begär avbetalningsplan.

Senast ändrad:
Vet någon hur dom gör om del 1 av 3 förfaller? Förfaller hela lånet då eller är det bara första delen som går till inkasso?

Om det är hela bör väl räntan på resterande två månader försvinna? Då utnyttjas ju inte dessa?

Skönt att dom antecknade det ändå, det får dig nog att må lite bättre ;)

Jag har ett lån hos dom där del 1 förföll 22/7, har inte sett något ännu. Du skulle ha betalat 26/7 säger du? Dom säljer sina fakturor till Svea Inkasso 14 dagar efter förfallodatum har dom sagt till mig.

Till mig sa de ingenting om 14 dagar utan betalade jag inte nu skickade de till Svea på en gång och då får jag ansöka om avbetalningsplan där. Men att de skicka på en gång känns inte
ok för mig. Har du tänkt låta din skuld gå till inkasso eller kan du betala?

Till mig sa de ingenting om 14 dagar utan betalade jag inte nu skickade de till Svea på en gång och då får jag ansöka om avbetalningsplan där. Men att de skicka på en gång känns inte
ok för mig. Har du tänkt låta din skuld gå till inkasso eller kan du betala?

Jag ska låta mitt gå till inkasso och det uppmanar jag alla att göra som har svårt att bli av med sin sms och smålån. Att låna om och förlänga och hålla på kostar oerhört mycket.

Kan man få en avbetalningsplan tycker jag man bör ta detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp