Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilket inkasso använder fairlo

Hej! Har fått brev från Fairlo om uppsagd kredit. Den är 9000kr som måste betalas idag annars sägs lånet upp. Den totala summan är 124000. Någon som vet vilket inkasso det kommer till eller kf direkt? Om nikasso finns det möjlighet till avbetalning. Varit i kontakt med Fairlo men de visste inte vilket inkassobolag de skickar till

Simpel Inkasso först som är deras egna (internt inkasso) betalas skulden inte där så skickas det vidare till extern inkassobolag och då brukar det vara Intrum.

Ajdå, då kanske det är bäst att försöka betala till simpel

Tack för svar. Någon som vet hur intrum är

Man ska väl alltid att försöka att betala.
Man vill väl inte att det ska gå vidare liksom…?

Jag har erfarenhet av Intrum.
Inte speciellt roliga att ha och göra med. Ganska ofta man får betala in rätt så höga belopp i månaden, otrevlig kundtjänst och dessutom att dom allihopa säger olika.
Det brukar dock vara så att man har två veckor på sig innan det skickas vidare när man varit sen. Det kan såklart vara olika från gång till gång, lån till lån med mera….men det är iallafall min erfarenhet.

Dom är ganska så förstående med att återkalla från Kronofogden och ge dig en andra chans också. Men jag skulle säga att rent generellt så är dom ganska hårda och oförstående. Samtidigt har man ju själv sin del i att man hamnade där.

Tack snälla för svar. Jag betalade in de 9000, vågade inte riktigt släppa det. Men fy vilken ränta.. 24% resp 28%.

Bra gjort av dig, bra att det löste sig!
Ja, det är helt otroligt faktiskt..

Hej! Har fått brev från Fairlo om uppsagd kredit. Den är 9000kr som måste betalas idag annars sägs lånet upp. Den totala summan är 124000. Någon som vet vilket inkasso det kommer till eller kf direkt? Om nikasso finns det möjlighet till avbetalning. Varit i kontakt med Fairlo men de visste inte vilket inkassobolag de skickar till
Hur många månader låg du efter med betalningar? Du fick väl 30 dagar på dig att inkomma med betalning?
Mvh

Hur många månader låg du efter med betalningar? Du fick väl 30 dagar på dig att inkomma med betalning?
Mvh

Låg efter med 3 inbetalningar, ja det stämmer att men har 30 dagar på sig att betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp