Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket är mest fördelaktigt?Att betala bort en skuld åt gången eller swisha in till kfm för fördelning?

Jag funderar över om det blir mer fördelaktigt att betala bort en skuld åt gången som ligger hos kfm eller betala in till kfm så de fördelar det ?Tänker nu om man inte har utmätning och vill betala bort det man kan.Om en skuld betalas så försvinner den helt och ingen ränta tillkommer på den skulden.Hur hade ni gjort om möjligheten fanns trots begränsade medel?

Jag funderar över om det blir mer fördelaktigt att betala bort en skuld åt gången som ligger hos kfm eller betala in till kfm så de fördelar det ?Tänker nu om man inte har utmätning och vill betala bort det man kan.Om en skuld betalas så försvinner den helt och ingen ränta tillkommer på den skulden.Hur hade ni gjort om möjligheten fanns trots begränsade medel?
Det beror på :)

Här vill man ju ha bort dem skulderna som stiger snabbast pga ränta först. För att inte hamna i en ond cirkel med "ränta på ränta" effekt.

Men, om man inte kan täcka räntan på en sådan skuld så blir det ju lite hopplöst.

Det är också möjligt att förhandla med bolagen för att komma undan lite billigare. @Terry_ har någon tråd på ämnet. Tror 20-30% av kapitalbeloppet går att förhandla bort för många. Är skulderna väldigt gamla, så kanske ännu mer.

Så 1. Swisha inte till KFM utan förhandla med dem du är skyldig pengar, och 2. Om du kan så försök få bort dem som ökar mest först (så hade jag gjort iaf).

Bekräftar allt ovan.

Det beror på :)

Här vill man ju ha bort dem skulderna som stiger snabbast pga ränta först. För att inte hamna i en ond cirkel med "ränta på ränta" effekt.

Men, om man inte kan täcka räntan på en sådan skuld så blir det ju lite hopplöst.

Det är också möjligt att förhandla med bolagen för att komma undan lite billigare. @Terry_ har någon tråd på ämnet. Tror 20-30% av kapitalbeloppet går att förhandla bort för många. Är skulderna väldigt gamla, så kanske ännu mer.

Så 1. Swisha inte till KFM utan förhandla med dem du är skyldig pengar, och 2. Om du kan så försök få bort dem som ökar mest först (så hade jag gjort
Det låter klokt.Sen får man ju se vad det går få för förslag av dom.Kanske ta de som är samarbetsvilliga först så man inte bara betalar ändlösa räntor.

Det låter klokt.Sen får man ju se vad det går få för förslag av dom.Kanske ta de som är samarbetsvilliga först så man inte bara betalar ändlösa räntor.
Räntorna är ju det som sabbar det för många.

Det är ju dem som gör att skulderna aldrig slutar växa. Så jag hade inte gått efter sammarbetsvillighet utan följt det jag skriver ovan.

Om du te.x har 1 lån på 250,000 med 30% ränta så kommer det växa lavinartat, dem kanske inte är sammarbetsvilliga öht.

Och sen har vi lån #2. 150k med 10% ränta, detta växer långsammare. Och dem kanske även är sammarbetsvilliga så dem låter dig betala 70% av kapitalbeloppet. Super deal!
Men, lån #1 tar prio då det är ett lån som kommer göra dig till en evighetsgäldenär.

Lån #2 kommer mest sannolikt ha sammarbetsvilja även nästa gång du får möjlighet. Så jag hade börjat med att notera alla skulder och sett vilken som växer med störst belopp och fokuserat på den/dem först.

Även mindre skulder växer snabbt till över det dubbla.Funderar över snöbollseffekten...bort med de små och sen rakt på de dyraste och beta bort dom.

Kan vara idé att swisha bort småmål för att slippa 600kr avgiften varje år i de målen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp