Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken UC-score för lån på 150000 kr???

För att kunna hitta ett skapligt samlingslån på säg 100 - 150000:-, vilket betyg bör man ha hos UC?

De har skala från svag till utmärkt...

Kan mindre bra funka? Eller bra?

Nån som har koll?

Kram.

Beror på mer än din score men den har stor betydelse, tror dock inte ens "Bra" score ger dej sånt stort blancolån eftersom du antagligen redan har blancolån/krediter och UC förfrågningar, skulle inte ens försöka innan jag fått "Mycket Bra" score.
Sen spelar mkt annat in och som inkomst, förfrågningar och hur lång tid du varit fastanställd osv...

Jag har ju hyfsad inkomst, 400 tusen, inga anmärkningar men lån har jag förståss, 250000:- blanco.
Men vet flera, och även mig själv, som beviljats lån trots svag uc. Fick på 40 tusen förra året.

Nu har jag mindre bra, en satsar på bra till sommaren.

Har väl 8 uc frågor...

Jag fick ett lån på 215000 kr hade då uc score bra, lån på 140000 kr som syns i uc register , 4 uc förfrågningar ,hade andra lån som jag sa att jag skulle lösa , årsinkomst 430000 Skall se nu när uc uppdaterar för mig vad jag får för betyg på scoren ,när dom 140000 försvinner för jag skall ta ett lån till på 120000 ,så kommer ha sammanlaggt lån på 335000. har nu mindra bra på scoren.

Jag fick ett lån på 215000 kr hade då uc score bra, lån på 140000 kr som syns i uc register , 4 uc förfrågningar ,hade andra lån som jag sa att jag skulle lösa , årsinkomst 430000 Skall se nu när uc uppdaterar för mig vad jag får för betyg på scoren ,när dom 140000 försvinner för jag skall ta ett lån till på 120000 ,så kommer ha sammanlaggt lån på 335000. har nu mindra bra på scoren.

Aha. Var fick du det lånet?

Bank norwegian ränta på 13 % inte så bra men fick ju ner mina månads kosnader med flera tusen.

Jag hade 195000 i lån sammanlagt så blev 20000 över fick jag på kontot Jag sökte på deras hemsida norwegian så inga samtal eller så :) är ju bra med dom för där får man reda på hur mycket man kan låna med engång, hur mycket man är god för. är ju lättare att få beviljat ett lån om man vill samla det .

Jag hade 195000 i lån sammanlagt så blev 20000 över fick jag på kontot Jag sökte på deras hemsida norwegian så inga samtal eller så :) är ju bra med dom för där får man reda på hur mycket man kan låna med engång, hur mycket man är god för. är ju lättare att få beviljat ett lån om man vill samla det .

Ja mkt bra att få veta lånetaket direkt!

Har ju Mindre bra uc just nu, tror jag väntar tills den blir Bra...sen tänker jag att lendo kanske är bättre, risken finns jj atg manoffrar en jcfråga på en enda bank istället för flera som hos lendo...finns det nån låneförmedlare som har med norwegian?

Ja Axofinans vet jag har med bla norwegian . Jag sökte på den banken för att jag skulle ha så stort lån, var ju bra att veta då vad jag var god för, kan ångra mig nu lite i efterhand att jag inte sökte på ica banken ,men vet ju inte hur det hade gått då, Jag skall nog söka genom fredoom finace på dom 120000 jag skrev i tidigare inlägg dom har ju lite mer banker än lendo. Det är nog vettigt att vänta om du kan det så du har bra på uc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp