Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilken lånförmedlare ska man söka via?

Så vilka är bäst att använda tänkte med söka ett lån men blir kluven vem man ska använda ??

Advisa och Sambla har ju slagits ihop så du vet. Man har ju läst här att de också brukar jaga folk som hett villebråd.

Det är väl så att Nordic Capital, det vill säga ägarna av Nordax och Bank Norwegian, har köpt både Advisa och Sambla utan att slå ihop dem. Inte ännu i alla fall.

Det är väl så att Nordic Capital, det vill säga ägarna av Nordax och Bank Norwegian, har köpt både Advisa och Sambla utan att slå ihop dem. Inte ännu i alla fall.

Exakt, men man har ju sett hur Compricer går in i Lendo och Myloan går in i Zmarta. Så det är oklart om hur långt de "samarbetar" med uppföljning etc.

Det jag önskar mest av den låneförmedlare jag väljer är att få se de erbjudanden som finns och att se dessa i realtid. Jag begriper inte att Sambla inte gör så.

Sedan är det jättedrygt med tjat, spammande och aggressiv försäljning av försäkringar, men har man is i magen och är förberedd kan man få tyst på det också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp