Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken dag är laga kraft?

Rätt svar blir att det i praktiken går att lämna in överklaganden ända fram till någon gång kanske kring 6 på morgonen den 27e.
Allt som lämnas i någon av kfms brevlådor fram till dess den töms den 27e kommer att stämplas in som ankommet den 23, och har således kommit in i tid.

Jag gissar att någon morgonpigg anställd kan komma strax efter 6 och tömmer då brevlådan.

Det här är ganska grundläggande juridik.
Det har du rätt i tänkte inte på att det kan komma postledes och att det töms 27e och då räknas som 23e.

Kommer överklagan digitalt 24-25-26 på mail eller något system är det dock försent eftersom det är tidsstämplat och i loggar.

Men du har rätt. Det kommer vinna laga kraft efter postlådan är tömd

Det har du rätt i tänkte inte på att det kan komma postledes och att det töms 27e och då räknas som 23e.

Kommer överklagan digitalt 24-25-26 på mail eller något system är det dock försent eftersom det är tidsstämplat och i loggar.

Men du har rätt. Det kommer vinna laga kraft efter postlådan är tömd

Laga kraft blir det ju innan men det kan inte konstateras förrän efter, kan ju ta några dagar till också som jag förklarat flera gånger tidigare

Min fråga var inte menat angående helgdagar eller liknande. Ville endast veta exakt ilsken dag det är. Hittade enligt lawline ett svar som verkade mer konkret.
Alltså om skuldsanering beviljades 13de november så är laga kraft officiellt den femte december. Vilket är dag 22 om man räknar besluts dagen som dag 1.

Min fråga var inte menat angående helgdagar eller liknande. Ville endast veta exakt ilsken dag det är. Hittade enligt lawline ett svar som verkade mer konkret.
Alltså om skuldsanering beviljades 13de november så är laga kraft officiellt den femte december. Vilket är dag 22 om man räknar besluts dagen som dag 1.
Fast nu tog du ju själv upp ifall man får beslut 2a december. Du öppnade själv upp dörren för hela denna utläggningen pga röda dagar.

Använda sig av Lawline...

Lawline är sämre än google

Håller med, man ska undvika Lawline.

Lawline är sämre än google
Bra att veta att lawline just är så dåligt. Dock verkar väl deras svar varit korrekt

Bra att veta att lawline just är så dåligt. Dock verkar väl deras svar varit korrekt

Inte helt. Går att lämna in fysiskt natten mot 30e mars ända till postlådan töms

Eller som i mitt fall så är det på helgen dag 21 & med tanke på att idioten ARS brukar överklaga dag 21 fem minuter i midnatt så lär man ju inte få reda på om någon överklagat förrän 4-5 dagar senare...

Eller som i mitt fall så är det på helgen dag 21 & med tanke på att idioten ARS brukar överklaga dag 21 fem minuter i midnatt så lär man ju inte få reda på om någon överklagat förrän 4-5 dagar senare...
Nej så är det. Mail som skickas tar några dagar innan de fördelas.

Om ars väljer att dyka upp och posta överklagandet i Göteborg umeå eller Haparanda så kan han dessutom dumpa det på lådan en bra bit in på morgonen dag 22 och ändå vara i tid.
Om han inte har sån otur att någon tömt lådan vid midnatt eller så.

Har sett ett sånt fall, inte skuldsanering dock, där någon av någon anledning skulle överklaga vidare från tinget i sista sekund. Deadline var fredag vilket normalt innebär att det kan lämnas i lådan till måndag morgon, eftersom allt det anses inkommet på fredagen.
Tråkigt nog hade tingsrätten häktningsjour och man hade tömt brevlådan på lördag mitt på dagen när man ändå var i lokalerna.

Följden blev att överklagandet avvisades som för sent inkommet. Tror människan bråkade på om det I flera år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp